مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت:  بارش ها و سیلاب های ناشی از سامانه مونسون بیش از ۴۰ میلیارد تومان به راه‌ها و پل‌های این استان خسارت وارد کرده که میزان دقیق این خسارت ها پس از بررسی های نهایی اعلام می شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از  ایرنا، فرزاد دادخواه با بیان اینکه بیشترین خسارات  در این حوزه به راه ها، ابنیه فنی و پل ها وارد شده است افزود: در جریان بارش و سیلاب های روزهای گذشته به ۹۸ کیلومتر راه‌ روستایی و جاده ای، ۶۱ دستگاه ابنیه فنی و پل‌ها، ۲۱۳ کیلومتر از ایل راهای عشایری استان خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: با توجه به آماده باش کلیه نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ستاد و شهرستان‌ها بصورت شبانه روزی و با اقدام به موقع  در زمان وقوع سیل  از حوادث احتمالی جانی و مالی جلو گیری شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد:  پس از فروکش کردن سیلاب نسبت به ترمیم مقاطع آسیب دیده و آب بردگی ها  اقدام شد.

به گفته وی، در زمان حاضر کلیه راه‌های استان اصفهان جز محور نور آباد سی سخت گردنه بیژن باز و تردد در آنها برقرار است.

وی بیان کرد:این محور به دلیل ریزش و رانش مسدود شد و عملیات بازگشایی آن در حال انجام  است و تا ۲ روز آینده بازگشایی خواهد شد.

دادخواه افزود: عوامل راهداری و پلیس راه در همه محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و با مدیریت ترددها مانع بسته شدن راه ها و وارد شدن خسارت به خودروها می شوند.

وی همچنین بر پرهیز از مسافرت های غیرضروری تاکید کرد و گفت: رانندگان باید قبل از حرکت از وضعیت جوی آگاه شوند و توصیه های ماموران پلیس و راهداران  را جدی بگیرند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان