رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر از ۵ هزار و ۴۶۲ بازدید بهداشتی از ابتدای طرح تشدید نظارت بهداشتی تا کنون خبر داد.‌

به گزارش آماج خبر؛ محمدرضا عباسی در بیان عملکرد یک ماهه اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۳ اسفند تا ۱۳ فروردین افزود:از ابتدای اجرای طرح تا کنون، پنج هزار و ۴۶۲ بازدید بهداشتی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های نظارتی در سطح استان انجام شده است.

 

وی افزود: در ۳۰ روز گذشته ۲ هزار و ۹۶۰ راس دام در مجموع به وزن ۱۲۴ هزار ۹۵۹ کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۸۵ قطعه طیور در مجموع به وزن ۲ میلیون ۵۲۷ هزار ۵۸ کیلوگرم طیور تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شده اند.

 

عباسی گفت: در این مدت ۹۸۵ مورد غیر بهداشتی ثبت، ۷ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده ضبط و ۲ هزار و ۲۵۵ کیلوگرم فرآورده خام پروتئینی غیر بهداشتی معدوم سازی شده اند.

 

وی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

  • نویسنده : نرگس حیدری