استاندار ایلام گفت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام آماده افتتاح است.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، حسن بهرام نیا  در گفتگوی زنده با مردم استان اظهار کرد: سفر رییس‌جمهور به استان ایلام یکی از سفرهای پر خیر و برکت بود که مصوبات خوبی را به همراه داشت.

وی عنوان کرد: یکی موضوعات مهم که در قالب این سفر انجام گرفت، بازدید رئیس جهور از مناطق حاشیه نشین و محله «کارخانه نمک» بود که با مدیریت شهرداری و دفتر فنی اقداماتی در راستای ساماندهی این محله ها و ارایه برخی امتیازها در دستور کار قرار گرفته است.

بهرام نیا تصریح کرد: در حوزه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام هم که قرار بود یک ماه پیش افتتاح شود، اما به دلیل مشکل آب فعلاً افتتاح نشده و بنا داریم در هفته دولت این بیمارستان افتتاح شود. در حال تلاش برای رفع مشکل آب این بیمارستان هستیم اما در مجموع آماده سرویس دهی است.

استاندار ایلام اضافه کرد: ۵۰۷ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان هزینه می شود که با رایزنی های انجام شده این تعداد به ۲۰۰ روستا افزایش می یابد که اعتبارات این حوزه نیز افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز مصوبات خوبی داشتیم که مهمترین آنها احداث پارک پلی پروپیلن با اشتغالزایی چهار هزار نفر بصورت مستقیم است که مقدمات لازم برای شروع بکار این طرح فراهم شده است.

بهرام نیا افزود: پرونده مالیاتی نفت و گاز نیز یکی از مطالبات مهم و جدی استان بود که متمرکز در استان کرمانشاه بود و با پیگیری های بعمل آمده، این پرونده های مالیاتی با دستور وزیر به استان بازگردانده می شود که تحول عظیمی در حوزه شهرداری ها ایجاد می کند.

وی گفت: در این مدت همچنین توسعه مرزها و توسعه بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به برگزاری کنگره عظیم اربعین و تعطیلی بازارچه مرزی مهران، به احتمال فراوان مرز هلاله شمالی جایگزین موقت برای صادرات در ایام اربعین شود.

  • نویسنده : زهرا شهبازی