مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: آمار بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی در بخش مشاغل آزاد در یک‌سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود:‌ در حال حاضر ۲۴ هزار و ۱۶۲ نفر در این استان بیمه شده مشاغل آزاد هستند که نسبت به سال گذشته ۲ هزار و ۷۸۰ نفر افزایش یافته که اطلاع‌رسانی و ارتقا فرهنگ بیمه‌پردازی از دلایل آن است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۷۸ نفر بیمه شده اصلی در بخش مشاغل آزاد بودند که امسال این تعداد به ۱۶ هزار و ۱۰۷ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد بیمه‌شده‌های تبعی در این بخش نیز هشت هزار و ۵۵ نفر می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۸۵۱ نفر افزایش یافته‌است.

عاشوری، جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را ۸۰۵ هزار و ۸۲۳ نفر عنوان کرد و گفت: از این آمار، تعداد ۲۴۴ هزار و ۷۶۰ نفر بیمه شده اصلی و ۵۶۱ هزار و ۶۳ نفر بیمه شده تبعی هستند.

وی افزود: مخاطبان تامین اجتماعی می‌توانند هرگونه مشکل خود در ارتباط با این سازمان را با مرکز ارتباطات مردمی این سازمان به شماره ۱۴۲۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در میان بگذارند و کد پیگیری دریافت کنند.

به گفته وی، این اداره‌کل با چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی، ۱۸ خدمت مختلف بیمه‌ای را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

  • نویسنده : مریم سعادت‌کاظمی