مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت:از ابتدای امسال تفاهمنامه ساخت بالغ بر ۲۹۰ واحد آموزشی در استان اصفهان با کمک خیران منعقد شده که در صورت تامین به موقع اعتبارات، ۱۳۰ مدرسه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید نسیمی گفت: از ابتدای امسال تفاهمنامه ساخت بالغ بر ۲۹۰ واحد آموزشی در استان با کمک خیران منعقد شده که در صورت تامین به موقع اعتبارات، ۱۳۰ مدرسه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی با تاکید بر تخصیص اعتبارات مصوب سفر و همچنین اعتبارات ویژه برای تجهیز مدارس خیرساز در استان اظهار داشت: این مدارس در شهر‌های اصفهان، فریدن، تیران، نجف آباد، حبیب آباد، برخوار، هرند، مبارکه و دهاقان احداث و تکمیل خواهد شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: در حال حاضر فرونشست، وجود مدارس فرسوده با قدمت بیش از ۴۰ سال، ناتمام ماندن مدارس خیرساز (مشارکتی) و هزینه بَر بودن تعمیر و نگهداری مدارس از چالش‌های موجود در حوزه نوسازی مدارس استان است.

 

وی اظهار داشت: براساس آخرین برآوردها، اکنون۳۴ مدرسه در استان در کام فرونشست قرار دارد که بیشتر آن‌ها در نواحی چهار، پنج و ۶ شهرستان اصفهان و همچنین شهرستان‌های خمینی شهر، برخوار، میمه و شاهین شهر قرار دارند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان، همچنین به وجود ۲۱ مدرسه کانکسی با ۲۴ کلاس و ۳۹ مدرسه سنگی با ۱۲۸ کلاس در فریدونشهر، سمیرم و کاشان اشاره کرد.

 

وی، مدارس نیازمند بازسازی با قدمت بیش از ۴۰ سال در استان را شامل ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس عنوان کرد که ۲۶ درصد فضای آموزشی استان را شامل می‌شود.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی