محمد علی شفیعی با اشاره به مشاهده موارد ابتلا به سرخک در برخی نقاط کشور، گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در دزفول مشاهده نشده است.

به گزارش آماج خبر، محمد علی شفیعی اظهار کرد: هر چند در همسایگان شرقی کشور بیماری سرخک شیوع پیدا کرده اما تاکنون هیچ مورد مشکوک یا قطعی از این بیماری در شهرستان دزفول مشاهده نشده است.

 

وی افزود: ایران یکی از کشورهای با سطح ایمن سازی بسیار بالا در زمینه واکسیناسیون روتین کودکان است و همین مسئله موجب شده که بسیاری از بیماری‌های عفونی که در سال‌های نه چندان دور ابتلاء و مرگ‌ومیر زیادی به ویژه در کودکان را به خود اختصاص داده بود، به مرحله حذف یا ریشه کنی برسند.

 

شفیعی اضافه کرد: بنابراین با مشارکت خانواده‌ها در انجام و تکمیل واکسیناسیون کودکان می‌توان به مرحله حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار نزدیک تر شد.

 

وی با بیان اینکه مردم اخبار حوزه سلامت را از منابع معتبر کسب کنند، تاکید کرد: مهمترین اقدام در این زمینه انجام به موقع واکسیناسیون سرخک و سرخجه در کودکان است.

 

وی یادآور شد: واکسن MMR حاوی سه واکسن سرخک، سرخجه و اوریون در یک ویال است که در ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق خواهد شد؛ بنابراین ضرورت دارد که مردم به ویژه والدین کودکان به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

 

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی