"از حضور دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی حدود شش ماه می گذرد و طی این دوره شاهد اقدامات ارزشمند و راهبردی از سوی مجموعه دولت در کاهش آلام و چالش های اقتصادی و تجاری کشور هستیم."

از حضور دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی حدود شش ماه می گذرد و طی این دوره شاهد اقدامات ارزشمند و راهبردی از سوی مجموعه دولت در کاهش آلام و چالش های اقتصادی و تجاری کشور هستیم. کنترل روند بازار و تاکید مداوم ریاست جمهوری بر ثبات قیمت ها، تقویت سفره زندگی مردم، گشایش های مالی کشور در حوزه های بین المللی، عضویت رسمی در سازمان بزرگ شانگهای تنها گوشه ای از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

 

 

در ادبیات توسعه، فعال سازی ظرفیت های داخلی با نگاه هوشمندانه به محیط بیرونی موثرترین فاکتور در رشد و توسعه همه جانبه یک کشور است. رویکردی که از سوی دولت سیزدهم از همان ابتدای کار شاهد هستیم، توجه به ظرفیت های داخلی و عدم وصل زدن سفره اقتصادی مردم به مسائل و موضوعات بین المللی است. امروز در سایه اقتدار و تدبیر دولت مردمی شاهد این واقعیت هستیم که اقتصاد کشور از حالت شرطی و تاثیرپذیری از فضای بین المللی  به سمت توسعه همه جانبه داخلی سوق یافته است. البته این مهم باید در گذر زمان عمیق و عملیاتی شود؛ باید فرصت های داخلی اقتصادی کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و فعالان و کارآفرینان اقتصادی وارد عرصه فعالیت های توسعه محور شوند. باید توجه داشت که ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اقتصاد پویا، کارآمد و رو به جلو نیاز دارد. امروز دشمنان انقلاب اسلامی با ناامیدی از همه ابزارهای در دسترس، سخت در تلاش اند که قدرت اقتصادی ایران را کاهش داده و از این طریق زمینه جدایی و انشقاق میان دولت و ملت در ایران فراهم شود.

 

 

رمز قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران، همراهی و رضایت عموم مردم است که در سنگرها و بزنگاههای مختلف یاریگر نظام و آرمان های انقلاب اسلامی در مواجهه با سیاست های دسیسانه و خبیثانه دشمنان و معاندین شدند. امروز دشمن با آگاهی از پایه های قدرت در جمهوری اسلامی ایران دنبال القای ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه ایرانی است تا در سایه این بی اعتمادی و انشقاق، مجموعه نظام در پیشبرد اهداف انقلابی و اسلامی با بن بست مواجه شود.

 

 

دولت آیت‌الله رئیسی با گفتمان مردم گرایی و انقلابی گری از نیات دشمنان آگاه بوده و برای همین گفتمان سیاسی اش را متاثر از آرمان ها و اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری بر بازگشت به مردم گذاشته است. به بیانی دیگر مردم، محور و هدف اصلی در دولت سیزدهم است و همه امور به مردم ختم می شود. با نشانه های مثبت و امیدوار کننده ای که طی شش ماه اخیر از شخص رئیس جمهوری محترم کشور که صادقانه و خالصانه دنبال خدمت گذاری به ولی نعمتان انقلاب و نظام اسلامی است پایه های نظام بیش از هر زمان دیگری تقویت شده است.

 

از این رو در آستانه ورود به ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سایه های اقتدار و عظمت این نظام بیش از هر دوران تاریخی دیگری در منطقه طنین انداز است و دل ملت های آزاده را به وجد می آورد و امید بخش حرکت های بزرگ اسلامی است. ضرورت دارد در یک چنین فضایی با هم افزایی ظرفیت های داخلی به امکان شکوفایی سازی استعدادهای داخلی کشور و گشوده شدن مرزهای جدید دانش و قدرت با همراهی به اجرای کامل و همه جانبه استراتژی دولت کمک کنیم و در نظر داشته باشیم که موفقیت دولت در گرو همراهی و اعتماد عمومی است و انشالله با اقبال عموم مردم، شاهد موفقیت های روز افزون دولت خواهیم بود.

 

 

  • نویسنده : هادی یوسف پورآذری
  • منبع خبر : تسنیم