آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان، کتابداران، فرهیختگان و اعضای کتابخانه‌ها برگزار و طی آن از برگزیدگان این دوره تجلیل شد.

به گزارش اماج خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرردای یزد برگزار شد که ۲۵ هزار نفر از مردم استان در آن شرکت کردند.

 

این جشنواره با معرفی شش عنوان کتاب، در قالب مسابقات نقاشی، چهارگزینه‌ای، داستانک‌، قصه‌گویی، شعر، دل نوشته و متن ادبی، پویش کتابخوانی، پویش «برای امام زمانم» و همچنین بخش ویژه حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر(ویژه ناشران) و رشته مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران) برگزار شد.

 

این دوره جشنواره ۵۹۳ برگزیده استانی داشت که در این مراسم، ۲۴ نفر از برگزیدگان در رده‌های سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» و برگزیدگان بخش خانوادگی تجلیل شدند.

 

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ رضوی در جامعه خصوصاً در بین جوانان و نوجوانان خواند.

 

وی با بیان این که مردم ایران علاقه‌ی وافری به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) دارند، برگزاری این گونه مراسم‌ها مرتبط با آن حضرت را بسیار تاثیرگذار دانست.

 

عزیزی یکی از ویژگیهای این دوره جشنواره را پرداختن به موضوع مهدویت رضوی ذکر کرد و افزود: بارها مقام معظم رهبری نسبت به کم‌کاری در این حوزه گلایه داشته‌اند چرا که متاسفانه این کم‌کاری بعضاً باعث برخی رخنه‌ها در این حوزه شده است.

 

وی یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره را اهتمام بیشتر نسبت به جوانان و نوجوانان خواند و گفت: اگر بخواهیم در آینده، جامعه‌ای بانشاط و پویا داشته باشیم، ترویج کتابخوانی از بهترین روشها برای تحقق این مهم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: متوسط مطالعه در استان یزد نسبت به میانگین کشوری بهتر است ولی کافی نیست و باید تلاش کنیم شوق مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

 

معاون استاندار خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فضای کتابخوانی در جامعه فراهم شود و در جایی دیگر حتی می‌فرمایند مردم را باید وادار به کتابخوانی کرد چرا که فرهنگ سازی در این زمینه قطعاً جامعه را رشد خواهد داد.

 

حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» نویسنده برجسته استان و کشور و صاحب اثر برگزیده از جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از دیگر سخنرانان ویژه این مراسم بود که در خصوص ابعاد شخصیت و سیره امام هشتم(ع) سخنرانی کرد.

 

 

  • نویسنده : نرگس انگیزه