مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اعلام کرد تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های لرستان نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش آماج خبر ؛ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای نظارت بر مدارس غیردولتی با اشاره به ضرورت هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته های فنی و کاردانش گفت: لازمه این کار تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌هاست که در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای آن نیاز است.
رضا عزتی با بیان اینکه بیکاری یکی از معضل های استان لرستان است، افزود: یکی از راه‌های برون رفت از این وضع هدایت و ترغیب دانش آموزان به رشته های فنی و کاردانش است که بازار کار مناسبی در شرایط فعلی دارند و ضرورت دارد تا تمام نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و کسانی که دغدغه توسعه استان را دارند پای کار بیایند و آموزش و پرورش را در این مسیر کمک کنند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح های عمرانی و آموزشی در آموزش و پرورش لرستان نیازمند تخصیص اعتبار است، اظهار کرد: مطالعات اجرای طرح‌های اردوگاه آیت الله کمالوند خرم آباد با رویکرد دانش آموزی آماده شده است و نیاز است که برای اجرای آن ردیف اعتبار تعریف شود.
عزتی به کیفیت بخشی آموزش در مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: در سال جاری همه مدارس غیردولتی استان بطور ویژه مورد بازدید قرار گرفته و برای ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در این مدارس دوره توانمندسازی برگزار شده و همچنین ۱۴۱ مجوز تاسیس و ۱۳۳ مجوز راه اندازی برای فعالیت مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی در سال جاری صادر شده است.
رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به برخی موفقیت های آموزش و پرورش لرستان در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: در سال جاری همکاران با تلاش شبانه روزی و فعالیت جهادی موفقیت های زیادی کسب کرده اند که از جمله آنها می توان به کسب رتبه پنجم پروژه مهر در سطح کشور، هدایت دو درصدی دانش آموزان به تحصیل در رشته های فنی و کاردانش و ارتقا از رتبه آخر به رتبه ۱۷، کسب ۶۸ رتبه کشوری توسط دانش آموزان و فرهنگیان در زمینه های هنری و فرهنگی، توامندسازی معلمان، افزایش سرانه ورزشی دانش آموزی با اجرای طرح شهید سلیمانی، کسب ۶۰ رتبه برتر کشوری از ۷۴ رتبه ممکن در گروه های آموزشی، بهره برداری از چند طرح رفاهی، خدماتی، درمانی و ورزشی، پرداخت تسهیلات ۱۱۳ میلیاردی به فرهنگیان، توانمندسازی ۴ هزار معلم ابتدایی در طرح شهید همت، کسب رتبه برتر اداره حقوقی در سطح کشور، گسترش عدالت آموزشی، توزیع ۲ هزار ۶۰۰ بسته آموزشی، توزیع کیت های آموزشی و … اشاره کرد.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی هم خدمت به مردم را وظیفه اصلی مسئولین نظام اسلامی دانست و گفت: دو شاخصه عدالت محوری و شایسته سالاری در انقلابی گری بسیار مهم است.
مهرداد ویسکرمی، آموزش و پرورش را یکی از مهمترین ارکان پیشرفت جامعه عنوان کرد و افزود: توجه به آموزش و پرورش توجه به آینده کشور است و خوشبختانه یکی از اقدام‌های مفیدی که به جد هم در دولت و هم در مجلس پیگیری شد بحث رتبه بندی فرهنگیان بود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدارس غیردولتی کمک کار مهم آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر هم در بحث تجهیزات و هم منابع انسانی این مدارس در حال پیشرفت هستند و بیشتر از گذشته هم باید مورد توجه قرار گیرند.
ویسکرمی با اشاره به اینکه مطالبات استان و به خصوص تعلیم و تربیت جزو اولویت های نمایندگان برای پیگیری و به نتیجه رساندن است، گفت: هنرستان ها و رشته های فنی و مهارت آموزی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

  • نویسنده : محمد رضا ویسکرمی