معاون اول قوه قضائیه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری های بین المللی در زمینه صیانت و ارتقا حقوق بشر و کرامت انسان، تحریم های غیر قانونی و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را نقض فاحش حقوق بشر دانست.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس رؤسای دیوان عالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه با «بختیار اسلام اف» رئیس دیوان عالی ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و با حضور محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات سیاسی و قضائی دو کشور برگزار گردید، طرفین ضمن اذعان به روابط بسیار خوب سیاسی و اقتصادی فی مابین و مرور آخرین موافقتنامه‌ها و اسناد حقوقی قضائی منعقده در ادامه موضوعاتی چون رشد کمی و کیفی همکاری‌های حقوقی و کیفری، انتقال محکومان، استرداد مجرمان، بکارگیری علوم دانش بنیان در سیستم قضائی و تعامل و رایزنی حداکثری در رسیدگی به مشکلات اتباع زندانی یا بازداشت شده، را مورد گفتگو قرار دادند.

معاون اول قوه قضائیه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه در زمینه صیانت و ارتقا حقوق بشر و کرامت انسان، تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را نقض فاحش حقوق بشر خصوصاً در حوزه‌های غیرقابل نقضی چون حق حیات و حق بر سلامت و حق بر سلامت دانست.

رئیس دادگاه عالی ازبکستان نیز ضمن اشاره به روابط خوب سیاسی و اقتصادی بین دو کشور و تاکید بر آمادگی برای همکاری‌های قضائی با جمهوری اسلامی ایران از معاون اول قوه قضائیه برای سفر به ازبکستان دعوت کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در نشستی جداگانه با رئیس دیوان عالی قرقیزستان ضمیربیک بازابیک اف دیدار و گفتگو کرد.

معاون اول قوه قضائیه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه در زمینه صیانت و ارتقا حقوق بشر و کرامت انسان، تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را نقض فاحش حقوق بشر دانست.

رئیس دادگاه عالی قرقیزستان با اشاره به اینکه ۳۰ سال از استقلال جمهوری قرقیزستان سپری شده و از همان ابتدا جمهوری اسلامی ایران استقلال قرقیزستان را به رسمیت شناخته است و در طول این سه دهه همواره روابط خوب بین دو کشور وجود داشته است، از این ملاقات ابراز خرسندی کرد و با تاکید بر آمادگی جهت همکاری‌های قضائی، از معاون اول قوه قضائیه برای سفر به کشورش دعوت کرد.

  • نویسنده : فاطمه خسرو آبادی