با راه اندازی تلمبه خانه جدید در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، امکان صادرات مستقل نفت فوق سنگین محقق شد.

به گزارش آماج خبر، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: ایستگاه تلمبه خانه نفت ، معروف به تلمبه خانه ممزوج امیدیه پس از سال‌ها، براساس نیاز‌های کنونی و آینده کشور و با توجه به افزایش صادرات نفت بر اساس سیاست‌ها و دیپلماسی فعال انرژی دولت انقلابی سیزدهم، با امکان تنوع در صادرات گرید‌های نفتی متفاوت راه اندازی شد.

 

جواد تقی زاده افزود : با را ه اندازی این تلمبه خانه امکان ارسال مستقل نفت خام فوق سنگین به پایانه خارک محقق شد و هم اکنون روزانه مقدار ۱۵۰ هزار بشکه نفت فوق سنگین میادین غرب کارون از طریق این تلمبه خانه به پایانه نفتی خارک ارسال می شود.

 

وی گفت: با راه اندازی تلمبه خانه نفت ممزوج امیدیه امکان ارسال مستقل گرید‌های نفتی متفاوت شامل: نفت سبک ، سنگین و فوق سنگین به پایانه نفتی خارک و نفت سنگین به پالایشگاه آبادان نیز میسر شد.

 

تقی زاده یادآور شد: با تلاش شبانه روزی متخصصان بومی در شرکت های نفت و گاز آغاجاری و مناطق نفت خیز جنوب و مهندسی و توسعه نفت نواقص فاز اول تلمبه خانه نفت ممزوج امیدیه برطرف شد و فاز دوم این‌تلمبه خانه پس از برطرف شدن نواقص در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : محمد خرم زاده