رئیس اداره کالا‌های اساسی بندر امام خمینی از تخلیه ۱۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تن کالای اساسی در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش آماج خبر، مصطفی شهبازی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تن کالای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی تخلیه شده است.

 

وی افزود: از این میزان کالا، ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تن بارگیری انواع کالا از طریق شبکه توزیع به سراسر کشور ارسال شده است.

 

شهبازی میانگین تعداد کامیون‌های ورودی به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی از ابتدای آذرماه تاکنون را یک هزار و ۸۵۰ دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: همچنین ۱۰۸ دستگاه واگن قطار به منظور حمل و جابجایی کالا به منطقه وارد شده که رقم قابل قبولی در مقایسه با ماه‌های قبل است.

 

فواد غزیعلی، معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: براساس گزارش‌های سامانه‌های ترددشمار فعال در جاده‌های خوزستان، از یکم تا ۱۱ آذرماه امسال تردد ۸ میلیون و ۱۵۷ هزار خودرو در جاده‌های استان ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۳۰ درصدی نشان می‌دهد

 

وی سهم تردد وسایل نقلیه سنگین از این رقم در این بازه زمانی را یک میلیون و ۲۹۵ هزار مورد اعلام کرد و افزود: در این رابطه شاهد افزایش ۱۳ درصدی هستیم.

 

غزیعلی یکی از دلایل افزایش حمل و نقل جاده‌ای در خوزستان را روند افزایشی بارگیری کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی عنوان و اضافه کرد: توزیع کالا به سراسر کشور از طریق ۸ محور مواصلاتی استان انجام می‌شود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده