مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در هشت ماه امسال ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

محمد شکیبی نسب با اشاره به توسعه طرح‌های بندری در استان بوشهر، گفت: طرح توسعه بندر بوشهر به سبب محدودیت اراضی،در مجتمع بندری نگین در حال اجرا است که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، تاسیسات زیربنایی این مجتمع بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده ،جاده و پل دسترسی به جزیره و بندر نگین تا سال آینده به پایان می‌رسد، افزود: در حال حاضر چهار شرکت نفتی متقاضی سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین بوشهر هستند که مقدمات اولیه آن فراهم شده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر خبر داد و گفت: در هشت ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در این بندر روند مطلوبی داشته و ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

وی یکی از مطالبات مهم بازرگانان و صادرکنندگان محصولات را ایجاد خط کشتیرانی از بندر بوشهر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه میگو تولیدی استان بوشهر از دیگر بنادر کشور صادر می‌شد، برای تحقق مطالبات بازرگانان زمینه صادرات آبزیان از بندر بوشهر فراهم شده است.

 

شکیبی نسب از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل‌علی امارات متحده عربی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط دریایی زمینه صادرات و واردات محصولات از استان بوشهر افزایش می‌یابد.

 

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی این خط کشتیرانی هزینه حمل محموله‌های صادراتی برای فعالان اقتصادی کاهش یافته است.

  • نویسنده : نرگس حیدری