رایزن بازرگانی ایران در بلاروس گفت:استراتژی تجاری خوزستان برای حضور در بازار اوراسیا با محوریت اتاق بازرگانی اهواز تدوین شود.

به گزارش آماج خبر، رایزن بازرگانی ایران در کشور بلاروس در نشست هم اندیشی ارتقاء کسب و کار‌های بین المللی اتاق بازرگانی اهواز و رایزنان بازرگانی ایران در کشور‌های مختلف ، با تاکید بر اینکه جنگ اوکراین شرایطی را به وجود آورده تا کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا از واردات محصولات تولیدی ایران بیش از گذشته استقبال می‌کنند، گفت: به همین منظور نیاز است تا استراتژی تجاری خوزستان برای حضور در بازار اوراسیا با محوریت اتاق بازرگانی اهواز تدوین شود و همچنین حمل هوایی محصولات کشاورزی خوزستان به کشور‌های عضو این اتحادیه، باید با جدیت بیشتری پیگیری و عملیاتی شود.

 

علیرضا سیحون، اظهارداشت: روابط تجاری خوزستان با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا نیاز به یک برنامه عملیاتی سالیانه دارد.

 

وی افزود: به همین منظور، پیشنهاد می‌شود که استراتژی کلان این استان برای حضور فعال تجار و بازرگانان خوزستانی در بازار اوراسیا با محوریت اتاق بازرگانی اهواز تدوین گردد.

 

سیحون خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مذاکرات مربوط به موافقت نامه تجارت آزاد اوراسیا و ایران در حال انجام است، برقراری حمل هوایی محصولات کشاورزی خوزستان به کشور‌های عضو این اتحادیه، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده