سازمان توسعه تجارت در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور، گزارشی از رشد قابل توجه تبادلات تجاری ایران با روسیه در عرصه‌های مختلف از جمله صادرات محصولات کشاورزی و صنایع پیشرفته و مثبت شدن تراز تجاری دو کشور ارائه داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آقای رئیسی برگزار شد و سازمان توسعه تجارت در این نشست، گزارشی از روند همکاری‌های تجاری با روسیه و منطقه اوراسیا ارائه کرد.

 

در این گزارش اعلام شد پس از اختیاراتی که ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خرداد به سازمان توسعه تجارت تفویض کرد، میزان تبادل تجاری میان جمهوری اسلامی ایران با روسیه و کشور‌های منطقه اوراسیا از رشد قابل توجه برخوردار شده است.

 

این گزارش همچنین تأیید کرده است که ایران نه‌تنها در صادرات محصولات کشاورزی، بلکه در صادرات صنایع پیشرفته و پیچیده به روسیه نیز موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده و تراز تجاری تهران و مسکو مثبت شده است.

 

اعضای این نشست بر اساس این گزارش، مقرر کردند که زیرساخت‌های لازم از جمله فعالیت کشتی‌های مناسب در دریا فراهم شود و تسهیلات بیشتری در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

 

در ادامه نشست، پیشنهاد مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره استفاده از نیرو‌های با تجربه و حتی بازنشسته آموزش و پرورش و تدریس آنها در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه، مطرح و مصوب شد برای جبران کمبود معلم در مقاطع تحصیلی یاد شده، این نیرو‌ها از مهر به‌کار گرفته شوند.

  • نویسنده : نازنین بهشتی