رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برای حضور در جلسه محاکمه وارد دادگاه کیفری منهتن در نیویورک شد و رسما از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش اماج و به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و چهره پیشتاز نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور که با اتهاماتی از جمله پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی مواجه است، سه شنبه شب به وقت تهران، وارد دادگاه منتهن نیویورک شد.

شبکه خبری ان.بی.سی گزارش داد که ترامپ خود را لحظاتی قبل تحویل مسئولان منهتن داد و انتظار می‌رود قبل از محاکمه در مقابل قاضی، از او اثر انگشت گرفته شود.

در پی رسیدن به دادگاه و در آغاز محاکمه، او در حال حاضر در بازداشت پلیس است.

او اولین رئیس جمهوری سابق آمریکاست که توسط پلیس بازداشت می‌شود و در دادگاه با اتهام ارتکاب جرم روبرو شده است.

ترامپ همزمان با ورودش به دادگاه منتهن گفت: آنها من را دستگیر می‌کنند و باور نمی‌کنم که این اتفاق در آمریکا رخ می‌دهد.

امروز ده‌ها تن از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به سمت دادگاهی که علیه او برگزار شود، هجوم آورده‌اند. بر اساس این گزارش، ورودی‌های پشتی دادگاه نیویورک به روی هرگونه وسایل نقلیه و عابران پیاده بسته شده است.

شبکه خبری ان.بی.سی پیشتر گزارش داده بود که نزدیکان مایک پامپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ از قول او گفته‌اند وزیر خارجه سابق آمریکا باور دارد صدور کیفرخواست دادستانی منهتن علیه ترامپ می‌تواند زمینه به‌چالش کشیده شدن رئیس جمهوری سابق به‌دست دیگر چهره‌های جمهوری‌خواه را فراهم آورد و دلیلی محکم در اختیار آنها بگذارد تا ترامپ را در رقابت‌های درونی حزب متبوع‌شان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، به چالش بکشند.

کارزار انتخاباتی ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود رئیس جمهوری پیشین آمریکا زمان زیادی در نیویورک نخواهد ماند و پس از پایان جلسه دادگاهِ روز سه‌شنبه، این شهر را به مقصد «مارالاگو»، محل اقامت خود در ایالت فلوریدا، ترک خواهد کرد تا در همان روز و همان مکان برای جمعیتی از حامیانش سخنرانی کند.