به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: هم اینک همه محورهای اصلی و فرعی در استان باز است و تردد در بیشتر محورها به ویژه گردنه های برف گیر تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

«صفر صادقی راد» روز یکشنبه، اظهار داشت: تاکنون گزارشی هم از بسته شدن راه های روستایی اعلام نشده است.

وی به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان همدان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ نیرو با به کارگیری حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری مشغول برف روبی جاده های استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را به همراه داشته باشند.

صادقی راد با توصیه به اینکه رانندگان از سفرهای غیرضرور خودداری کنند ، تصریح کرد: با توجه به کاهش دید افقی در گردنه ها و لغزندگی معابر، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی مناسب در جاده ها حرکت کنند.

وی یادآورشد: از شب گذشته نیروهای راهداری تاکنون ۲ هزار تن ماسه و نمک برای محورهای ارتباطی استان استفاده کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: رانندگان باید در این روزها، قبل از تردد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های و محورهای کوهستانی استان از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ و پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir از وضعیت راه‌ها با خبر شوند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده، ابری، همراه با بارش برف، سردی هوا و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

 

  • نویسنده : حسین فرهادی
  • منبع خبر : ایرنا