معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون تردد سه میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو در جاده های ارتباطی این استان ثبت شده که به طور متوسط در هر شبانه روز ۴۹۳ هزار خودرو از محورهای استان تردد کرده است.
  • احمدرضا دالوند ظرفیت اقامتگاه‌ها و اسکان‌های نوروزی آموزش و پرورش و دانشگاه لرستان را حدود ۳۰ هزار نفر در شبانه‌روز عنوان کرد و افزود: از ابتدای تعطیلات تاکنون هم به طور نسبی ۶۸ هزار نفر در مراکز اقامتی لرستان اسکان یافته اند.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۲۵۸ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری لرستان بازدید کردند، گفت: تا پایان امروز جمعه چهارم فروردین ۳۷ هزار بازدید از مجموعه تاریخی، فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک انجام شده که آمار بازدیدکننده ها از این جاذبه گردشگری نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: همچنین به طور نسبی نهادهای نظارتی تاکنون ۱۱ هزار بازدید در قالب ۷۰ اکیپ در سطح استان از مراکز مختلف اقامتی و گردشگری انجام داده اند و یک‌هزار و ۱۰۰ پرونده نیز در این راستا تشکیل شده است.

دالوند همچنین به منظور کاهش تصادفات از ایجاد ۲ مرکز رفاهی و خدماتی موقت در ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری آزادراه خرم‌زال و خرم‌آباد به اراک خبر داد و گفت: در محورهای لرستان تاکنون ۶ فقره تصادف رخ‌ داده که نسبت به سال گذشته روندی کاهشی را نشان می دهد .

وی با بیان اینکه تاکنون هفت نفر در اثر تصادفات و سوانح رانندگی نوروز امسال جان خود را از دست داده اند ، ادامه داد: با تدابیر پلیس راه و راهور، امیدواریم این آمار تا پایان طرح نوروزی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند.

  • منبع خبر : ایرنا