کارگروه‌هایی در حوزه‌های فنی و اجرایی برای پیشبرد هر چه بهتر اهداف این سازمان، به منظور ساخت و تجهیز مدارس، در استان‌ها تشکیل می‌شود.

به گزارش آماج خبر، ناصر فتحی در نخستین نشست کارگروه نظارت معاونان اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که به میزبانی خوزستان در گیت بوستان اهواز برگزار شد بیان کرد: کار‌های زیادی در دفتر نظارت و فنی و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور انجام گرفته است و این سازمان در نظر دارد تا برخی امور را به استان‌ها واگذار کند.

 

وی گفت: به همین منظور کارگروه‌هایی در استان‌ها برای ارائه راهکار‌هایی در بخش تجهیزات، فنی و اجرایی به این سازمان تشکیل می‌شود تا کار‌ها و پروژه‌ها با دقت و سرعت بیشتری انجام شود؛ این کارگروه‌ها بر اساس ظرفیت هر استان فعالیت و تصمیم گیری خواهند کرد.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای طرح‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: استان خوزستان متناسب با جمعیت دانش آموزی و اهمیت و تعداد پروژه‌ها و میزان اعتباری که به آن اختصاص می‌یابد قابل اهمیت است.

 

فتحی افزود: در دوران جنگ تحمیلی بیشتر شهرستان‌های این استان آسیب زیادی دیدند و مردم خوب و غیور خوزستان شایسته امکانات و خدمات بیشتری هستند.

 

وی با بیان اینکه مدیران در هر سطحی مسوولیت سنگینی برای خدمات رسانی به این مردم دارند گفت: خوزستان به لحاظ سرانه و کیفیت آموزشی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: خوزستان ظرفیت‌های خوبی در منابع، تولید و درآمد دارد و باید از درآمد‌هایی که از استان به دست می‌آید در همین استان هزینه شود.

 

فتحی ادامه داد: خوزستان در ساخت مدرسه، معین استان‌های دیگر است و به دلیل عملکرد بسیار خوبی که در مدرسه سازی دارد باید از این ظرفیت برای ساخت مدرسه در سایر استان‌ها استفاده کرد.

 

وی گفت: در استان‌های فارس و اصفهان کارگروه‌های تخصصی پیگیری موارد و پروژه‌های نوسازی مدارس تشکیل شده است و لازم است این کارگروه در خوزستان نیز متناسب با شرایط مدرسه سازی تشکیل و فعال شود.

 

فتحی بیان کرد: این کارگروه با پنج عضو در استان‌ها تشکیل می‌شود و برخی موارد که از طریق سازمان یا اعضای کارگروه مطرح می‌شود باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و در نهایت در کشور اجرایی شود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده