رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از تشکیل ۶۸ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی و از تشکیل ۱۰ فقره پرونده چرای غیرمجاز طی سال جاری خبر داد و گفت: ۱۵ فقره جلوگیری و رفع تصرف داشتیم.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از تشکیل ۶۸ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی و از تشکیل ۱۰ فقره پرونده چرای غیرمجاز طی سال جاری خبر داد و گفت: ۱۵ فقره جلوگیری و رفع تصرف داشتیم.

جواد زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تعداد مأموریت های انجام شده تاکنون ۱۰۰۰ نفر روز بوده و ۲۷۰ نفر روز گشت و مراقبت و کنترل روزانه قاچاق چوب و ۱۱ مورد نیز ایست و بازرسی قاچاق چوب برپا کردیم.وی از شرکت ۱۵۰ نفر روز در کشیک اطفای حریق و ۲۱۰ نفر روز گشت و مراقبت و کنترل ورود و خروج و رسیدگی به شکایات مربوط به عشایر خبر داد و گفت: هشت فقره پرونده کشفیات داشتیم.

این مقام مسئول به تولید ۲۵۰ هزار اصله نهال صنوبر و تولید ۱۰۰ هزار اصله نهال گلدانی جنگلی در نهالستان قدس ملایر، صدور مجوز حمل چوب ۱۵ هزار تن و نظارت و کنترل جنگل‌کاری های سطح شهرستان به مساحت حدود ۸۰۰ هکتار اشاره کرد.

زنگنه افزود: در سال جاری ابلاغیه برای تمدید و به‌روزرسانی پروانه چرای دام در ۲۲۴ پلاک انجام و به ۱۲ هزار و ۵۴۰ بهره بردار و دامدار ابلاغ شد همچنین انجام مطالعات آبخیزداری در سطح ۷۵۰ هکتار از اراضی نهندر و عملیات احداث بند ملاتی ۱۱۰۰ مترمکعب انجام گرفته است.

وی به انجام کپه کاری در وسعت ۱۰۰ هکتار از اراضی طاسبندی، کندهلان، حسن کوسج، بیاتان علیا، قشلاق آقانجفی، پری در ابوالحسن و احیاء و توسعه رویشگاه گیاهان دارویی در وسعت ۱۰۰ هکتار از اراضی مانیزان، حسن کوسج، بیاتان و دره راست اشاره کرد و افزود: اعتبارات اعلامی سفر رئیس جمهور حدود ۹۰ میلیارد تومان بوده است که در صورت تخصیص در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی، قابلیت انجام عملیات آبخیزداری را دارد.

زنگنه با بیان اینکه امسال موفق شدیم ۱۴۰ فقره تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی منعقد کنیم، افزود: برگزاری مانور اطفای حریق و برگزاری ۵۰۰ نفر روز کارگاه کلاس آموزشی و پیشگیری و اطفای حریق از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می رود.وی از جذب و ساماندهی ۵۰۰ نفر همیاران طبیعت خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده از جمله برگزاری کلاس های آموزشی و پیشگیری اطفای حریق و گشت زنی های اطفای حریق، در سال جاری هیچ گونه حریقی در عرصه های منابع طبیع حادث نشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر در آخر خاطر نشان کرد : امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی آیین افتتاح و کلنگ زنی بند آبخیز روستای پیرخداوردی به همراه تقدیر از خیّر برگزیده آبخیز مکانیک کشوری در روستای پیرخداوردی و با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

  • نویسنده : محمد جواد فرمان پور
  • منبع خبر : ایسنا