استاندار یزد از تصویب واگذاری معدن برای تامین هزینه‌های خط انتقال آب خبر داد و گفت: مسئله آب را در دولت سیزدهم حل خواهیم کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهران فاطمی در دیدار با امام جمعه یزد ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: دولت سیزدهم از همان ابتدا بنای خودش را بر رضایت خداوند و رضایت مردم قرار داد و سعی کرد از همه فرصت ها بدون اینکه به حواشی بپردازد برای حل مشکلات مردم استفاده کند.

وی افزود: شاید بتوان گفت مهم‌ترین اقدامی که در این یکسال برای آن وقت گذاشته شد و در اولویت اول بود، تدوین برنامه تحولی استان بود، چون کار بدون برنامه به نتیجه نمی‌رسد.

استاندار یزد با اشاره به عدم تدوین برنامه بلندمدت برای شهرستان‌های استان اظهار داشت: هم اکنون همه شهرستان‌ها دارای برنامه تحولی شده که در این برنامه از ظرفیت نمایندگان، نخبگان و دستگاه‌ها و نقطه نظرات موجود در شهرستان‌ها استفاده شد، بنابراین ما همه اقدامات‌مان را بر اساس برنامه انجام می‌دهیم و پرکاری دولت به معنای برنامه نداشتن نیست.

وی ادامه داد: از همان ابتدای کار در استان، تعرض به خط انتقال آب آغاز و چهار نوبت به خط تعرض شد. این قابل قبول نبود که در دولت سیزدهم همان مسیر قبل ادامه پیدا کند.

فاطمی تصریح کرد: دولت و وزارت کشور به صورت جدی به مسئله ورود کرده و پیگیری‌هایی که مجمع نمایندگان و با پیگیری مسئولان استان از آن زمان تاکنون، با وجود تنش‌های شدید آبی دیگر به خط انتقال آب یزد تعرضی نشد.

وی گفت: علت آن هم این بود که مسئله آب به دغدغه جدی و اصلی دولت تبدیل و در سطح معاون اول رئیس‌جمهور یک کمیته آب تشکیل شد که در آن پنج وزیر و دستگاه‌های مختلف مرطوبه و معاون اول رئیس‌جمهور حضور داشتند و این جلسات در حال حاضر نیز به صورت ماهانه برگزار و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

استاندار یزد تصریح کرد: یکی از مواردی که اخیرا تصمیم گرفته شد مسئله خط اضطراری آب است که در فاز اول ۳۰ میلیون مترمعکب آب به منابع آبی با رقم ۷۰۰ میلیارد تومان در یک زمان کوتاه سه ماهه اضافه می کند و قریب به ۱۴۰ هزار مترمکعب مخزن جزو همین پروژه‌های کوتاه‌مدت است که ساخته می شود تا تاب‌آوری آبی ما را به بیش از ۱۰ روز افزایش بدهد.

فاطمی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم پروژه‌های آبی استان را به سرانجام برسانیم حدود سه هفته قبل که آخرین جلسه کمیته آب تشکیل شد مسئله واگذاری معدن برای حل مسئله آب ایران مرکزی با تاکید بر استان یزد به تصویب رسید اما وزارت صمت زیر بار نمی‌رفت، بعد از پیگیری‌های مکرر مصوب شد و وزارت صمت موظف شده مدل اجرایی کار و تأمین مالی را ارائه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درصد پوشش واکسیناسیون کرونا در هنگام آغاز بکار دولت سیزدهم، ۱۸ درصد بود، اما در حال حاضر ۹۵ درصد مردم استان یزد دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و ۸۶ درصد نیز دز دوم و ۴۱ درصد نیز دز سوم و ۳ درصد هم دز چهارم را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین به تشریح سایر پروژه‌ها و برنامه‌های هفته دولت همچنین اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته پرداخت.

  • نویسنده : فاطمه همتی