هم اکنون ۲۴ هنرستان کشاورزی وابسته به سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در کشور فعال است و با برنامه ریزی های انجام شده تا مهر ماه آینده به ۴۴ هنرستان افزایش می یابند.

به گزارش آماج خبر، عطاالله ابراهیمی در بازدید از هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج گفت: در این هنرستان ها ۱۴۰۰ هنرجو در ۴۴ کد رشته کشاورزی تحصیل می کنند.

عطااله ابراهیمی گفت : میانگین سن نیروی کار در بخش کشاورزی کشور ۵۲ سال است که با توجه به ضریب نفوذ تکنولوژی و صنعتی شدن کشاورزی به نیروی کار جوان تحصیل‌کرده ماهر و فنی بیش از هر زمانی نیازمندیم.

به گفته ابراهیمی در راستای علمی کردن و اقتصادی شدن بخش کشاورزی توسعه هنرستان های کشاورزی و راه اندازی مجدد مراکز علمی کاربردی کشاورزی از اولویت‌های واحد آموزش های رسمی وزارت جهاد کشاورزی است.

ابراهیمی گفت : وجود ۲۷۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و فراهم بودن زیرساخت های طبیعی و خدادادی این بخش ، کهگیلویه و بویراحمد می تواند به یکی از قطب های کشاورزی تبدیل شود.

رییس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: هم اکنون ۱۰۰ هنرجو در دو رشته شیلات و گیاهان دارویی در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج مشغول به تحصیل هستند .
حیدرپور گفت: با پیگیری‌های انجام شده شرایط مناسب برای تربیت نیروی انسانی ماهر و فنی در بخش کشاورزی استان هموار می شود.

  • نویسنده : صادق آبدار