نمایندە ولی فقیە در کردستان توسعه و تعمیق باورهای دینی، انقلابی و ارزشی دانش آموزان را نشأت گرفته از معلمان دانست و خواستار تقویت برنامه‌های امور تربیتی و توانمند سازی معلمان شد.

به گزارش آماج خبر؛ نمایندە ولی فقیە با بیان اینکه ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش مسأله خیلی مهمی است، بر پیشبرد برنامه های عرصه تعلیم و تربیت در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: اقدامات مربوط به معیشت فرهنگیان خدوم نیز باید از طریق آموزش و پرورش پیگیری و رسیدگی شود.

حجت الاسلام پور ذهبی توسعه و تعمیق باورهای دینی، انقلابی و ارزشی دانش آموزان را نشأت گرفته از معلمان دانست و خواستار تقویت برنامه های امور تربیتی و توانمند سازی معلمان شد.

نماینده ولی فقیه در پایان از مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان خواست با توکل به خداوند و همراهی و همکاری مجموعه، برنامه های آموزشی و پرورشی پیگیری و شاهد رشد و کسب نتایج مطلوب در این حوزه باشیم.

در ابتدای این نشست هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز گزارشی از سوابق تحصیلی و کاری خود در حوزه های مختلف و هم چنین برنامه‌های تدوین شده و سیاست‌ها را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه با الطاف الهی و حسن اعتماد مسئولین وزارتی و استانی در آموزش و پرورش استان به عنوان خدمت‌گزار فرهنگیان و دانش آموزان مشغول بکار شده‌ام، عنوان کرد: با عنایت به سوابق کاری و شناختی که دارم ، کار در این دستگاه بزرگ سخت و با چالش‌هایی همراه است.

ناظمی جلال از تهیه و تنظیم برنامه کاری خود خبر داد و اظهار کرد: با دعوت از نخبگان و تشکیل تیم کاری و همفکری و همکاری مجموعه برنامه عملیاتی اجرایی خواهد شد.

وی هماهنگی و ارتباط بیشتر با سازمانهای مرتبط با تربیت دانش آموزان از جمله صدا و سیما و مساجد، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تلاش برای عملیاتی نمودن توصیه مقام معظم رهبری به جوانان در خصوص ورزش، تحصیل و تهذیب و ارتقاء جایگاه فرهنگیان را از اهم برنامه های خود بر شمرد و گفت: در این برنامه ها، معلمان محور اصلی هستند .

ناظمی جلال از مدرسه به عنوان مکانی برای عرضه فرصت نام برد و تصریح کرد : مدرسه باید به جایگاه واقعی خود برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیاست های کاری خود پرداخت و پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، رییس جمهور محترم و وزیر آموزش و پرورش، تعامل با مسئولان استانی، ائمه جمعه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه دفتر نماینده ولی فقیه در استان و مدیریت مبتنی بر روابط انسانی و مشارکتی را از اهم سیاست های پیش بینی شده بر شمرد.

وی در پایان به برخی از چالش‌های پیش روی حوزه کاری آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت عزم عمومی و رویکرد حمایتی مسئولین کشوری و استانی از این نهاد، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و تلاش و هم چنین پشتیبانی نماینده معظم ولی فقیه در استان، برنامه‌های آموزش و پرورش پیگیری و مسایل و مشکلات فرهنگیان رفع شود.

  • نویسنده : سحر قائدی