به منظور حمایت از نیازمندان کشور و برنامه ساخت ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی به امضا رسیده است.

به گزارش آماج خبر، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر عج خوزستان : توافق برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی مقاومتی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری پیرو شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» انجام شد.

سرهنگ یونس زبیدی افزود : براساس تفاهم نامه همکاری که از سوی معاونت توسعه روستای و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی امضا شد قرار است بر اساس این طرح طی پنج سال ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در سطح کشور به منظور توانمند سازی اقشار کم برخوردار احداث شود.

سرهنگ زبیدی با بیان اینکه بسیج سازندگی در زمینه فاز اجرایی این طرح اقتصاد مقاومتی اقدام می‌کند اظهار کرد: در استان خوزستان هم طی این تفاهم نامه ۵ هزار ظرفیت اشتغال مشخص شده است

وی ادامه داد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.ebsvam.ir سامانه «اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی» با مطالعه شرایط و ضوابط اقدام به ثبت نام درخواست تسهیلات داشته باشند.

وی از اعطای تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به افراد متقاضی در این طرح خبر داد و گفت: این طرح با اولویت افراد تحت پوشش و با معرفی کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجرا خواهد شد و دریافت این تسهیلات نیاز به ضمانتنامه ندارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان موضوع پنل خورشیدی و اشتغالزایی به وسیله آن‌ها در مناطق روستایی و محروم مد نظر است، گفت: پس از ثبت نام افراد در سامانه درخواست تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، جهادگران بسیج سازندگی کارآفرینان را همراهی می‌کنند و در زمینه کار اجرا و نصب پنل‌های نیروگاه‌های خورشیدی اقدام می‌کنند.

سرهنگ زبیدی گفت: با نصب این نیروگاه‌های کوچک علاوه برایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه روستاییان، تولید برق در مناطق روستایی و محروم تسهیل می‌گردد.

وی افزود: نصب پنل‌های خورشیدی از ۵ تا ۲۰ سال توسط بسیج سازندگی ضمانت اجرایی دارد و بعد از دریافت تسهیلات و اجرای پروژه، برای حمایت و تسهیل در پرداخت اقساط با استفاده از فروش برق تولیدی سود حاصل از در آمد ایجاد شده در اختیار متقاضی و کارآفرین قرار می‌گیرد.

گفتنی است پرهیز از استفاده از سوخت فسیلی، کمک به حفظ محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب، محرومیت زدایی، حمایت از ساخت داخل، ایجاد اشتغال و توسعه انرژی‌های پاک از جمله مزایای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی است

  • نویسنده : محمد خرم زاده