به منظور توسعه همکاری و تعامل در راستای رونق گردشگری ورزشی، تفاهم ‌نامه همکاری مشترک بین ادارات کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی و ورزش و جوانان استان به امضای طرفین رسید

به منظور توسعه همکاری و تعامل در راستای رونق گردشگری ورزشی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ورزش و جوانان استان به امضای طرفین رسید.

سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این آیین اظهار کرد: تاثیر برنامه‌های ورزشی بر گردشگری غیرقابل‌انکار است چرا که برگزاری این رویدادها همواره زمینه برای حضور گردشگران در استان را فراهم کرده است.
او افزود: برگزاری برنامه‌های ورزشی بین‌المللی را فرصتی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری دانست و افزود: با توجه به شرایط ویژه استان اردبیل نظیر آب و هوا، اقلیم، وجود کوهستان‌ها و طبیعت منطقه می‌توانیم زمینه معرفی این قابلیت‌ها را در برنامه‌ها فراهم آوریم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه دو اداره‌کل گرایش بیشتری به در کنار هم بودن با توجه به فعالیت‌ها دارند، گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری به شکلی محکم و عملیاتی تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت هر دو اداره‌کل در راستای پیشبرد اهداف به ویژه رونق گردشگری ورزشی استفاده کنیم.
انوشیروانی با قدردانی از اقدامات و حمایت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان از برنامه‌های ورزشی بیان کرد: تاکید ما بر افزایش تعامل و مشارکت دوجانبه برای دستیابی به موارد مطرح‌شده در تفاهم‌نامه است
نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این آیین اظهار کرد: با توجه به اهمیت همکاری و تعامل مشترک بین دو اداره‌کل ورزش و جوانان و میراث‌فرهنگی در راستای رونق گردشگری ورزشی این تفاهم‌نامه منعقد شد.
او با اعلام آمادگی برای واگذاری تمامی امکانات، ظرفیت‌ها و تاسیسات این اداره‌کل برای برگزاری رویدادهای ورزشی بیان کرد: این امر می‌تواند زمینه‌ساز تبلیغات برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و رونق این صنعت شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل برگزاری برنامه‌های ورزشی در سطح استان، ملی و بین‌المللی در مجموعه‌های تاریخی را زمینه‌ساز معرفی این بناها و مجموعه‌ها دانست و گفت: تمامی ابنیه‌های تاریخی و مکان‌های راه‌اندازی شده در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین نظیر صحن قیزیلباش‌لار و سالن خطایی برای برگزاری مسابقات ورزشی آماده واگذاری است.

 

  • منبع خبر : برنا