مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح «همیار مادر و کودک» را کمک به تحقق جوانی جمعیت دانست.

به گزارش آماج خبر، آرزو ذکایی فر با اشاره به تاثیر غیر مستقیم طرح «همیار مادر و کودک» بر جوانی جمعیت گفت: یکی از موضوعات مهم در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طراحی و اجرای سیاست‌های تشویقی متناسب با بخش‌های مختلف از جمله در بخش‌های مربوط به فرزندآوری، مسکن و برخی حمایت‌های رفاهی و… است، و اجرای این طرح با توجه به نتایج آن، می‌تواند اجرای قانون یاد شده را سرعت ببخشد.

 

به گفته این مقام مسئول در دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، نتیجه اجرای سیاست‌های تشویقی در راستای الگوی صحیح والدگری و والدینی از جمله آموزش‌های ارائه شده به والدین و آگاه‌سازی آن‌ها پس از ۲ سال و ارائه آن به صورت رایگان؛ ارتقاء دانش و آگاهی خانواده‌ها بویژه مادران است که این مهم می‌تواند کمک شایانی به تحقق جوانی جمعیت کند.

 

وی ادامه داد: این طرح که در زمینه آگاه‌سازی خانواده و موضوعات خود مراقبتی و سلامتی همه جانبه مادر و کودک و همچنین دلبستگی ایمن والدین و کودک طراحی شده است در سال گذشته در تمامی استان‌ها اجرا شد و بیش از ۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار داد.

 

به گفته مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور جامعه هدف این طرح در مرحله اول مادران باردار پس از آن مادرانی است که دارای کودکان زیر سه سال هستند.

 

ذکایی فر خاطرنشان کرد:در دو سال گذشته و در راستای اجرای این طرح، تولید محتوا اعم از مکتوب و فیلم مستندِ آموزشی و موشن گرافی‌های متعدد و متنوع در دستور کار قرار گرفته و محصولات آماده شده به جامعه هدف ارائه شده است.

 

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در تشریح اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح همیار مادر و کودک و ارتقاء دانش مادران گفت: در دو سال گذشته ۴۷۰ گروه همیار مادر و کودک در سراسر کشور از طریق تسهیل گران در ۸۰ شهرستان در ۳۱ استان کشور؛ حداقل ۶ هزار و ۲۶۲ خانواده را تحت پوشش قرار داده اند.

 

وی در پایان اجرای طرح یادشده و جمعیت تحت پوشش آن را ۸۰ درصد جمعیت متولدین سال پایه پیش بینی کرد و افزود:به دلیل اینکه جامعه تحت پوششمان کودکان زیر سه سال و مادران باردار هستند لذا پیش بینی می‌کنیم تا پایان برنامه هفتم حدود ۸۰ درصد جمعیت سال پایه تحت پوشش این طرح قرار بگیرد

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی