رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان اصفهان گفت: هدف ما تربیت یک دانش‌آموخته کارآفرین است که به فعال‌شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش کسب وکار کمک می‌کند.

به گزارش از آماج خبر به نقل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیام نجفی گفت: ادامه روند صرفا آموزشی برای جامعه و دانشگاه مفید نیست و توجیه ندارد؛ زیرا جامعه نیازمند نقش آفرینی دانشگاه در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال، فناوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است و همین سبب شد تا ماموریت دانشگاه تغییر کند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در ریل‌گذاری جدید دانشگاه، هدف ما تنها تربیت کارشناس و دکتر نیست بلکه تربیت یک دانش‌آموخته کارآفرین است که به فعال‌شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش دامنه کسب وکار کمک می‌کند؛ لذا توجه به صنایع و نوآوری‌های خلاق و ثروت‌آفرینی که مهارت‌آموزی را توسعه می‌دهد، خیلی سریع در میان سیاست‌های اصلی دانشگاه جا گرفت تا فرصتی در این زمینه از دست نرود.

 

به گفته او طرح پویش را برای مدتی به‌صورت آزمایشی و پس از آن به صورت عملیاتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اجرا کردیم و امروز تعداد خوبی از دانشجویان ما، حدود ۱۵۰۰ نفر در این طرح اشتغال همزمان با تحصیل در صنایع مرتبط با رشته‌های مختلف اعم از حوزه علوم انسانی و فنی مهندسی دارند. به‌طوری که این طرح با استفاده از احساس نیاز این صنایع به نیرو، شرایط مناسب کسب تجربه و تامین شهریه را برای دانشجویان ما فراهم ساخته است.

  • نویسنده : ستایش بهمنیان