معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: هم اکنون تمامی مناطق شهری ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

 به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر؛ سعید هژبری ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت گاز استان ایلام افزود: استان ایلام از لحاظ زیرساخت‌ها یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور است اما از لحاظ منابع انسانی بسیار غنی می‌باشد که انتظار می‌رود دولتمردان از این ظرفیت نیروهای استان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان یکی از شرکت‌های تخصصی و برنامه محور است که در ارزشیابی‌های استانی رتبه‌های قابل قبولی داشته است، اظهار داشت: منابع انسانی در این مجموعه حرفی برای گفتن دارند که می‌طلبد از وجود آنها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه صرفه‌جویی و صیانت از انرژی در استان ضروری است، تصریح کرد: هوشمندسازی تجهیزات و افزایش ضریب ایمنی در مصرف گاز و آگاه‌سازی مردم از خطرات استفاده ناایمن از گاز ضرورت دارد که انتظار می‌رود مدیریت جدید شرکت گاز به این موضوعات توجّه ویژه‌ای داشته باشد.

هژبری با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات ناشی از گاز در استان ضروری است، گفت: شرکت گاز استان ایلام در سال‌های گذشته تاکنون برای کاهش تلفات ناشی از گاز برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده که خوشبختانه باعث کاهش تلفات جانی و خسارات مالی شده است.

معاون استاندار ایلام برخورداری تمام مناطق شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز را یکی از خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: گاز نعمت خدادادی است که در اقصی نقاط کشور مورد بهره‌برداری مردم قرار می‌گیرد و برای انتقال آن کارهای زیادی انجام شده است.

هژبری اظهار داشت: در همه بخش‌ها از جمله مصارف خانگی، صنعتی و تجاری به گاز احتیاج داریم و با توجه به رویکرد توسعه اقتصادی استان به این انرژی بیش از پیش نیازمندیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ضروری است نسبت به تاُمین گاز صنایع و واحدهای تجاری توجه ویژه‌ای شود و مدیریت استان نیز با رایزنی و هماهنگی لازم با دستگاه‌های ذیربط، برای توسعه استان شرکت گاز را همراهی خواهد کرد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی