معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: تمام امکانات قم برای پذیرایی از زائران اربعین متناسب با نیازها بسیج شده است.

به گزارش آماج خبر به نقل ازخبرگزاری فارس، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به مسدود شدن مرزهای غربی جهت اعزام زائران اربعین، از افزایش آمار اسکان و اقامت زائران در شهر قم خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده با هماهنگی استاندار قم، تمامی امکانات استان متناسب با نیازها، افرایش پیدا کرده و به خدمت گرفته خواهد شد.

 

وی با ارائه آخرین آمار اسکان زائران در ستاد مردمی اربعین استان قم اظهار کرد: در یک هفته گذشته از یازدهم شهریور ماه جاری تا امروز، ۱۷ هزار و ۱۲۱ نفر از زائران در مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن اقامتی ستاد مردمی اربعین استان اسکان داده‌ شده‌اند.

 

جانشین ستاد اربعین استان قم افزود: از این تعداد با تفکیک، ۱۰ هزار و ۴۷۰ نفر آقا و ۶ هزار و ۶۵۱ نفر خانم بوده‌ که ۱۶ هزار و ۳۸۹ نفر ایرانی و ۷۳۲ نفر زائران غیرایرانی می‌باشند.

 

مقیمی گفت: اضافه بر اینآمار ۳۰ موکب، مسجد و حسینیه نیز به طور جداگانه به زائران خدمات اسکان و دیگر نیازهای ضروری را ارائه می‌نمایند.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان