استاندار یزد: دفتر نظارت و ارزیابی عملکرد استانداری موضوع توجه به روابط عمومی‌ها و سطح اطلاع رسانی را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران مد نظر قرار می‌دهد

 

 

به گزاش آماج خبر به نقل از صدا و سیما مرکز یزد، مهران فاطمی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان که با حضور مدیران روابط عمومی‌های ادارات کل استان و فرمانداری‌ها برگزار شد به اهمیت و جایگاه روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت:روابط عمومی در ادارت و نهاد‌ها یک جایگاه بسیار مهم و موثر می‌باشد و در واقع ویترین ادارات هستند.توجه به روابط عمومی‌ها یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران استان یزد

 

 

فاطمی تصریح کرد: مدیران ادارات و نهاد‌ها باید توجه ویژه‌ای به این جایگاه داشته باشند.

 

 

استاندار در ادامه به مصوبات این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: به لحاظ تجهیزات مورد نیاز و آموزش‌هایی که مدنظر است اقدام لازم به زودی انجام می‌شو و به لحاظ توجه ویژه مدیران به این جایگاه و به این ساختار اقداماتی در جلسه شورای اداری استان مطرح و پیگیری می‌شود.

 

 

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌ها روابط عمومی را جایگاه رفیعی بشمارند و حداکثر همکاری را با مدیران محترم روابط عمومی داشته باشند.

 

 

وی بیان کرد: به لحاظ جایگاه سازمانی هم قرار شد در سازمان امور استخدامی کشور پیگیری شود تا جایگاه تشکیلاتی روابط عمومی‌های جایگاه مناسب باشد.

 

 

استاندار افزود: امیدواریم با فعالیت بیشتر روابط عمومی‌ها و اطلاع رسانی به موقع و صحیح و شفاف از خدماتی که دستگاه‌ها در راستای خدمتگزاری به مردم ارائه می‌دهند شاهد یک سرعت مضاعفی باشیم و به بهترین وجه خدماتی که به مردم عزیز ارائه می‌شود، اطلاع رسانی شود.

 

 

فاطمی در ادامه به دیگر مصوبه این نشست اشاره کرد و افزود: مقرر شد دفتر نظارت و ارزیابی عملکرد استانداری موضوع توجه به روابط عمومی‌ها و سطح اطلاع رسانی را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران مد نظر قرار بدهد و مبتنی برآن مدیران ارزیابی شوند البته ارزیابی‌های ماهانه و فصلی و شش ماهه و یک سال هم انجام خواهد شد و قطعا یک رقابت حرفه‌ای بین دستگاه‌ها در این زمینه شکل خواهد گرفت و دستگاه‌هایی که برتر باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

 

وی در مورد صندوق روابط عمومی‌ها در سال جاری کمک ۵۰۰ میلیون تومان جهت آورده‌ی این صندوق را وعده داد و گفت: موضوع شرکت‌های روابط عمومی نیز باید در شورای گفتگوی بخش دولت و بخش خصوصی مطرح و ضوابط آن تعریف شود.

 

 

استاندار در ادامه اظهار داشت:: جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها شاید به لحاظ ساختاری دچار یک سری تفاوت‌ها باشد، ولی جایگاه آن، جایگاه مشاورت و جایگاه معاونت است منتها در ذهن مدیران مجموعه اگر جایگاهی غیر آن داشته باشد، قطعاً مسئله روابط عمومی و اطلاعرسانی دچار مشکل می‌شود و در وهله اول مدیرآن سازمان و سپس خود سازمان و در نهایت جامعه ضربه خواهند خورد.

 

 

در این نشست تعدادی از مسئولان روابط عمومی از چالش‌های حوزه کاری خود گفتند.

  • نویسنده : فاطمه همتی