کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به روند افزایشی دما در استان، گفت: این توده هوای گرم تابستانه و افزایش نسبی دما تا پایان هفته در استان مستقر است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، محمدرضا رفیعی افزود: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی ادامه داد: خوروبیابانک با دمای ۴۸ و بویین و میاندشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۲۸ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به‌روز گذشته سه درجه گرم‌تر شده است.

وی اضافه کرد: جو پایداری تا اواخر هفته بر روی استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تاکمی ابری و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: غبار صبحگاهی هم در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی اصفهان همچنین از شهروندان خواست در این روزهای گرم تابستان در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند.

وی، برای کلان‌شهر اصفهان در روز چهارشنبه (فردا)، هوای صاف تاکمی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز پنجشنبه، هوای صاف تاکمی ابری و غبار محلی گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

همچنین هواشناسی اصفهان به کشاورزان توصیه کرد تا نسبت به تنظیم زمان آبیاری مزارع و باغ‌های خود در ساعات اولیه و خنک روز اقدام کنند.

همچنین با توجه به فراهم بودن شرایط وقوع حریق به گردشگران، روستاییان و مرتع‌داران توصیه شد تا از روشن کردن آتش در عرصه منابع طبیعی استان جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده حریق، مراتب را با تلفن شبانه‌روزی رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

 

  • نویسنده : نگین جان نثاری