تورم ماهانه در اسفند ماه امسال به ۱.۲۹ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته کاهش ۰.۸۳ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش آماج خبر؛ تورم ماهانه در اسفند ماه امسال به ۱.۲۹ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته کاهش ۰.۸۳ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

گروه نان و غلات با ۴.۸۷ درصد بیش ترین تورم ماهانه در اسفند ثبت کرد و گروه میوه و خشکبار نیز با منفی ۵.۴۱ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ١.٧ درصد و ١.١ درصد بوده است.

تورم ماهانه اسفند برای خانوارهای شهری ۱.۲ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ١.٦ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.١ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم نقطه به نقطه نیز با کاهش ۰.۷ واحد درصدی نسبت به بهمن ماه به ۳۴.۷ درصد در اسفند ماه رسید.

تورم نقطه‌به‌نقطه گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بدون تغییر به ٤٠.٧ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با کاهش ١.١ واحد درصدی به ٣١.٤ درصد رسیده است.

تورم نقطه‌به‌نقطه برای خانوارهای شهری ۳۴.۵ درصد گزارش شده که نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٣٥.٨ درصد بوده که نسبت به ماه قبل تغییری نداشته است.

تورم سالانه اسفند ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۰.۲ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٢ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

در اسفندماه بالاترین دهک درآمدی با ۱.۱ درصد، کم‌ترین تورم ماهانه را تجربه کرد؛ این در حالی است که پایین‌ترین دهک درآمدی، تورم ماهانه ۱.۳ درصد را تجربه کرد.

  • نویسنده : محدثه بخشی