استاندار خوزستان؛ ۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارات آلایندگی استان را دریافت کردیم.

به گزارش آماج خبر، صادق خلیلیان در نشست شورا‌های اسلامی استان خوزستان گفت: پس از سال‌های متمادی موفق شدیم تا ۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارات آلایندگی که مربوط به استان خوزستان بود و شرکت‌های مختلف از پرداخت آن خودداری می‌کردند را با کمک مسؤولان دولت در سطح کشور دریافت کنیم و براساس ضوابط خاص میان کلیه شهر‌ها و روستا‌ها توزیع کردیم.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست با تأکید بر ضرورت ساماندهی مبلمان و زیرساخت‌های شهری اظهار داشت:جلسه شورای اسلامی استان مرجع تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت شهری و روستایی است؛ لذا باید شهر‌ها و روستا‌های استان را از نظر مبلمان شهری و زیرساختی به بهترین شکل برای زندگی مردم ساماندهی کنیم.

خلیلیان با بیان اینکه تعامل مدیران استانی با مسؤولان شورا شهر و روستا عنوان داشت: ارتباط میان مدیران و مسؤولان استانی با شورا‌های شهر و روستا باید قوی باشد.

وی افزود: پس از سال‌های متمادی موفق شدیم تا ۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارات آلایندگی که مربوط به استان خوزستان بود و شرکت‌های مختلف از پرداخت آن خودداری می‌کردند را با کمک مسؤولان دولت در سطح کشور دریافت کنیم و براساس ضوابط خاص میان کلیه شهر‌ها و روستا‌ها توزیع کردیم از این جهت در آینده شاهد تحول عظیم در حوزه زیرساخت شهر و روستا، توسعه مبلمان شهری و خرید تجهیزات خواهیم بود.

استاندار خوزستان ابراز داشت: بخشی از این مبلغ صرف پرداخت معوقات کارگران خواهد شد، افزون بر آن حداقل ۵۰ درصد این مبلغ برای توسعه زیرساخت‌های شهری و خرید تجهیزات مورد نیاز برای دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و مبلمان شهری هزینه خواهد شد برهمین اساس از آن‌ها درخواست شده تا طرح‌ها و پروژه‌های خود را ارائه کنند تا ضمن تصویب طرح این مبالغ صرف عمران و آبادانی شهر‌ها شود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده