وزیر آموزش و پرورش از توزیع ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات اختصاصی کارگاهی در بین هنرستان‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش آماج خبر، یوسف نوری در سفر به خوزستان اظهار کرد: مهمترین بستر تحقق شعار سال و توسعه کمی و کیفی مراکز دانش بنیان تعلیم و تربیت است چرا که این نهاد می‌تواند با تربیت دانش آموزانی خلاق؛ ایده پرداز و متفکر گام مهمی در راستای کارآفرینی و به تبع آن کمک به تولید بردارد.

وی در ادامه با تشکر از تلاش‌های خیران مدرسه ساز در راستای تحقق نهضت ارتقای شاخص‌های فضای آموزشی در کشور بیان کرد: علم، اجتهاد، عمل و تولید ارکان تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستند که می‌بایست از بستر مدرسه و فضای آموزشی مناسب دنبال شوند و خیران نقش مهمی در تحقق این امر در کشور ایفا می‌کنند که شایسته تقدیر و تشکر است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی دانش آموزان با ایده پردازی و خلق دانش آشنا می‌شوند و نقطه عطف شکل گیری شخصیت علمی دانش آموزان است. در دوره متوسطه اول این شخصیت شکل پیدا می‌کند و در دوره متوسطه دوم به ظهور و بروز می‌رسد همچنین در مرحله دانشگاهی و در خاتمه این مراحل مهم تکمیل شخصیت علمی؛ شاهد رسیدن به اهداف آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی و گام دوم خواهیم بود که به تولید دانش می‌پردازند.

نوری در پایان ضمن اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در ترویج مهارت آموزی در بین دانش آموزان، عنوان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات کارگاهی هنرستان‌های سراسر کشور اختصاص یافته است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده