مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت:روزانه بیش از ۷ هزار پرس غذا توسط پالایشگاه گاز ایلام در بین زائران اربعین توزیع می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از صداوسیما مرکز ایلام، روح اله نوریان با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۷ هزار پرس غذا توسط موکب‌های این شرکت در بین زائران اربعین توزیع می‌شود، بیان کرد: این تعداد غذا در ۳ وعده صبح، ظهر و عصر در موکب‌های این پالایشگاه در شهرستان‌های چوار و ایلام در مسیر رفت بین زوار اباعبدالله الحسین (ع) توزیع می‌شود و برنامه ریزی لازم برای توزیع ۱۰ هزار پرس در مسیر برگشت زوار انجام شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر توزیع ۳ وعده غذایی، در طول شبانه روز آب معدنی، شربت، چای و شیرینی در بین زائران توزیع می‌شود، افزود: ایجاد پایگاه بهداشتی و درمانی، استقرار یک دستگاه آمبولانس، ایجاد و تجهیز نمازخانه به متراژ ۱۰۰ متر مربع برای برپایی نماز جماعت و استراحت زائران، اسکان و پذیرایی از زوار از دیگر اقدامات این واحد صنعتی برای خدمات رسانی به زائران بوده است.

نوریان با بیان اینکه وظیفه تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها است که درعرصه خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و برپایی باشکوه حماسه اربعین حسینی همراهی کنند، اضافه کرد: کمک لجستیکی به قرارگاه اربعین استان ازجمله در اختیار گذاشتن اتوبوس، مینی بوس و سواری و چرثقیل‌های ۳۵ و ۵۵ تنی وهمچنین آبرسانی به سایر موکب‌های شهر ایلام و چوار تنها بخشی از اقدامات این شرکت در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه باحمایت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای خدمت رسانی به زوار حضرت اباعبداله الحسین (ع)، پالایشگاه گاز ایلام نسبت به راه اندازی دو موکب در شهر‌های ایلام و چوار اقدام نموده است، تصریح کرد: از این تعداد موکب؛ یک مورد آن در ورودی شهر چوار و مورد دوم در کمربندی شرقی شهر ایلام مشغول خدمات رسانی به زائران اربعین هستند.

نوریان با بیان اینکه در ستاد اربعین استان ایلام، پالایشگاه گاز ایلام بعنوان معین در شهرستان ایلام انتخاب شده است، عنوان کرد: در راستای خدمات رسانی حداکثری به زوار اربعین حسینی پالایشکاه گاز ایلام علاوه بر ارائه خدمات در شهرستان ایلام، نسبت به راه اندازی موکب در شهرستان چوار اقدام نموده است.

  • نویسنده : زهرا شهبازی