مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: در تلاش هستیم از تمام ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای برای بهره برداری استفاده شود.

به گزارش آماج خبر، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد گلخانه‌های استان گفت: در سال گذشته به دلیل خشکسالی این میزان به ۲۶۱ و ۶ دهم هکتار رسید.

حسنی نسب با بیان اینکه استان خوزستان در سال گذشته رتبه ۶ در توسعه گلخانه‌ها را از آن خود کرد افزود: برنامه ابلاغ شده ۵۰ هکتار بود که ۵۸ هکتار در ۱۱ شهرستان به اجرا درآمد.

وی سطح مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان را ۸۰۷ هکتار و مساحت مفید گلخانه‌ها را بیش از ۴۳۰ هکتار عنوان و اضافه کرد:۹۰ واحد‌های مجتمع گلخانه‌ای دارای پروانه بهره برداری می‌باشند و در تلاش هستیم از تمام ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای برای بهره برداری استفاده شود.

حسنی نسب طرح‌های گلخانه‌ای ثبت شده در سامانه سیتا را ۲۸۲ طرح با مساحت ۹۴۳ هزار و ۳۱۳ متربع عنوان و اظهار داشت: میزان تسهیلات این طرح‌ها ۶ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال می‌باشد.

وی تصریح نمود: طبق برنامه ۵ ساله قرار است ۲۶۰ هکتار گلخانه در سطح استان به اجرا درآید.

وی عمده مشکلات مربوطه را طولانی بودن روند صدور مجوز تغییر کاربری و توقف پرداخت تسهیلات، طولانی شدن کارگروه تصویب تسهیلات، ضعف متقاضیان در تأمین وثایق بانکی، افزایش نوسانات قیمت ارز در بازار و تورم و به تبع آن هزینه‌های احداث سازه و تاسیسات، نبود شرکت‌های سازنده بومی دارای رتبه بندی و عدم استقرار شرکت‌های غیر بومی در استان عنوان کرد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده