حسن مالکی نژاد عضو سابق شورای اسلامی شهر قم در خصوص روند سلب عضویتش از شورا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، حسن مالکی نژاد صبح دوشنبه در گفتگویی با ارائه توضیحاتی در خصوص روند سلب عضویت خود از شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: با اعتماد مردم قم در دوره پنجم و ششم شورای اسلامی شهر مقدس قم به عنوان نفر اول با حدود ۱۰۰ هزار رأی برگزیده شدم و با توجه به اتفاقاتی که در چند هفته اخیر رخ داده، لازم دیدم مطالبی را با مردم قم در میان بگذارم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: از روز اول آغاز به کار شورای اسلامی شهر مقدس قم در کنار مردم قم بودم تا اینکه عارضه قبلی برایم پیش آمد که فعالیت‌ها با یک روند کمتری ادامه داشت.

وی افزود: بعد از چند ماه، مشکلات جسمانی دیگری عارض شد که با مراجعه به پزشک معالج، وی ادامه فعالیت در شورا را منع کرد تا سلامتی بار دیگر بازگردد و به همین دلیل برنامه سفری تدارک دیده شد.

مالکی نژاد ادامه داد: قبل از مسافرت به صورت تلفنی موضوع را با رئیس شورای اسلامی شهر قم در میان گذاشتم و نامه‌ای در این خصوص به نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نوشتم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم گفت: طبق قانون بیش از دو ماه عدم حضور عضو اصلی، عضو علی البدل جانشین می‌شود و ما هم باید با حضور در جلسه شورا علت غیبت را توضیح می‌دادیم که البته بیشتر اعضای شورا در جریان بودند.

وی افزود: در جلسه اول که برای توضیح دادن آمدم وقتی رئیس شورا توضیحاتی ارائه داد احساس کردم فضاسازی منفی و صحنه آرایی شده تا رأی به سمتی هدایت شود و ما هم بر اساس صداقتی که داشتیم علت غیبت را توضیح دادم.

مالکی نژاد با اشاره به نتیجه رأی گیری اعضای شورای شهر برای سلب عضویت ابراز داشت: در این رأی گیری ۶ نفر رأی موافق، ۴ نفر رأی ممتنع و ۲ نفر نیز رأی مخالف دادند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم افزود: مصوبه شورای شهر قم به شورای حل اختلاف استان که اعضای آن استاندار قم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری استان و نماینده شورای استان هستند ارسال شد و ما در این شورا نیز حاضر شدیم و توضیحات خود را به همراه مدارک پزشکی ارائه دادیم.

وی همچنین عنوان داشت: برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم که در جلسه اول شورا از عدم حضور ما قانع نشده بودند بعد از آن ۹ نفر از اعضا قانع شدند و خواهان بازگشت ما به شورا شدند و غیبت ما را موجه دانستند اما متأسفانه شورای حل اختلاف به سلب عضویت ما رأی داد.

مالکی نژاد در پایان از حمایت‌های شاهچراغی استاندار قم و حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی که در شورای حل اختلاف از رأی مردم دفاع کردند تقدیر کرد.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی