سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان درباره طراحی توطئه‌هایی برای برهم زدن روابط میان ایران و افغانستان هشدار داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هشدار به توطئه برای بر هم زدن روابط ایران و افغانستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار به فتنه و توطئه‌هایی که برای ایجاد شکاف در روابط دو کشور در جریان است، تصاویر منتشرشده در فضای مجازی را برنامه ریزی شده دانست.

سفارت ایران افزود: عاملان تولید و انتشار چنین تصاویری در فضای مجازی خواستار گل آلود کردن روابط عمیق و تاریخی دو کشور و القای ایران هراسی و افغانستان هراسی هستند.

در پی وقوع حادثه تروریستی عناصر تکفیری در صحن حرم رضوی (ع) که واکنش‌های گسترده چهره‌های سیاسی و علمای افغانستان را در پی داشت، اکنون تصاویری از آدرس‌های نامشخص با محتوای شکنجه و بدرفتاری با مهاجران افغان در فضای مجازی افغانستان به صورت گسترده منتشر شده است و همچنان دست به دست می‌شود.

چهره‌های سیاسی افغان در بیانیه‌های خود بر ضرورت حفظ هوشیاری دو ملت ایران و افغانستان تاکید کرده و عاملان جنایت در حرم رضوی را عناصر تکفیری با حمایت استکبار جهانی دانستند که به دنبال تیره کردن روابط دو ملت هستند.

در پی این واکنش‌ها و نیز اعلام مواضع رسمی مقامات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه حادثه تروریستی مشهد ارتباط با ملت افغانستان و مهاجران افغان ندارد، تصاویری تازه و کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده در شبکه‌های مجازی منتشر شده است البته برخی از تصاویر هم بسیار قدیمی هستند.

برخی کاربران افغان نیز معتقدند که انتشار این تصاویر در پی حمله تروریستی به صحن بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) کاملا برنامه ریزی شده است.

  • نویسنده : زهرا بهشتی