رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش 15 درصدی تولید انار در باغات شمال و جنوب استان اردبیل خبر داد.

خلیل نیکشاد ۸آبان در جشن برداشت انار در نمهیل خلخال اظهار کرد: باغداران استان برداشت یاقوت سرخ را از اوایل پائیز شروع کردند و پیش‌بینی‌ می‌شود در ۱۰ روز آینده برداشت انار از انارستان‌های استان به اتمام برسد.
وی تولید ۱۵۰ تن انار را در خلخال یادآور شد و خاطرنشان کرد: در منطقه نمهیل خلخال بیشترین محصول برداشت می‌شود که از ویژگی‌های خاص برخوردار هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان گرمی نیز تولید یک هزار تن از این محصول با تلاش باغداران انجام می‌شود که انار به دست آمده در این مناطق نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.
نیکشاد با بازار مناسب این محصول اشاره کرد و گفت: علاوه بر تامین نیاز داخل استان بخشی از محصول به واحدهای فرآوری در استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: در سال زراعی سپری شده ما وضعیت خوبی را در تولید محصولات سردرختی در شهرهای مختلف استان شاهد بودیم که سرآمد آن مشگین‌شهر و خلخال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تولید این محصول با یک رشد و جهش ۱۵ درصدی روبرو بوده و باغداران شهرهای شمالی و جنوبی استان سعی می‌کنند در بسته‌بندی‌های مناسب محصول خود را عرضه کنند.

  • منبع خبر : ایسنا