رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: طرح تجاری سازی تولید بچه ماهی سی باس در استان با هدف تولید ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در حال اجرا است.

به گزارش آماج خبر، علی احمدی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر پرورش ماهی در خلیج‌فارس است، گفت: پرورش ماهی در دریا از طریق نصب قفس انجام می‌شود که یکی از مواد لازم آن تکثیر بچه ماهی است.

وی افزود: در همین راستا جهاد دانشگاهی بوشهر تولید بچه ماهی را به‌صورت آزمایشی در مرکز زیست فناوری دلوار اجرایی کرد و اکنون پژوهشگران این مرکز دانش و مهارت لازم را برای تولید این گونه بچه ماهی کسب کرده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر با تاکید بر خودکفایی در تولید بچه ماهی، افزود: برای صنعتی و تجاری سازی تولید بچه ماهی گونه سی‌باس طرح مهمی در حال اجراست که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح مجتمع شیلات در شهرک زیست فناورانه دلوار از سال ۱۳۹۸ طراحی و اجرا شد و مجتمع تولید بچه ماهی سی‌باس در قالب طرح ملی دانش‌بنیان و فناور تا پایان سال جاری در این شهرک به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی‌زاده ادامه داد: جهاد دانشگاهی در این طرح تولید ۵ میلیون قطعه بچه ماهی سی‌باس را هدف‌گذاری کرده که بر اساس برنامه‌ریزی مرحله نخست این طرح اواخر امسال وارد چرخه تولید می‌شود و تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ نیز طرح تکمیل خواهد شد.

وی تولید بچه ماهی را نیاز به مولد دانست و گفت: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی ۱۰۰ قطعه مولد ماهی سی‌باس برای تولید بچه ماهی از خارج کشور وارد می‌شود و در مرکز زیست فناوری دلوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست