رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان: تولید قطعه‌های مورد نیاز صنعت نفت حاصل اعتماد وزارت و ضنعت نفت به شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش آماج خبر، علیرضا علوی درخصوص همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قطعه‌های مورد نیاز صنعت نفت گفت: در سال‌های اخیر شاهد اعتماد صنعت نفت به شرکت‌های دانش بنیان و نهاد‌های دانشگاهی هستیم.

وی به واگذاری فرآورش ۶۰ هزار بشکه نفت در میدان نفتی یادآوران به جهاد دانشگاهی خوزستان به عنوان نمونه‌ای از همکاری‌های صنعت نفت و این موسسه دانشگاهی اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی در این منطقه سرمایه گذاری کرده است و حدود ۲۰۰ نفر از هم استانی‌ها با اجرای این طرح مشغول به کار خواهند شد.

علوی ادامه داد: پس از به دست آوردن نفت خام و نمک زدایی آن، نفت با قابلیت صادرات به وزارت نقت تحویل داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان یکی از مسائل شرکت‌های دانش بنیان در مجموعه‌های بزرگ مانند وزارت نفت را ایجاد بستر مناسب برای آزمایش میدانی قطعه‌های ساخته شده عنوان و اضافه کرد:، اما در سال‌های اخیر این اعتماد جلب شده است.

وی می‌گوید: تاکنون تولید مته‌های حفاری و فیلتر‌های کاترپیلار، ۲ نمونه از کار‌هایی هستند که توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با همکاری مراکز دانشگاهی توسط جهاد دانشگاهی خوزستان انجام شده است.

به گفته علوی؛ تاکنون آزمایش میدانی ۸ سایز مته حفاری در خوزستان انجام شده و پس از تایید وزارت نفت، به تولید انبوه در اهواز می‌رسد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: فیلتر‌های کاترپیلار یکی دیگر از قطعه‌های مورد نیاز و قابل استفاده در صنعت حفاری است و در اهواز تولید شده اند و امیدواریم این اعتماد برای آزمایش و تولید کالا‌های شرکت‌های دانش بنیان در همه زمینه‌ها را شاهد باشیم.

وی افزود: در مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان، در حال حاضر ۱۲ سازمان وابسته به این نهاد دانشگاهی به وزارت نفت همکاری دارند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده