عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن عنصر خودفروخته ای و کم ارزشی که به ساحت امام رضا (ع) توهین کرد در حقیقت به همه مقدسات ملت ایران بلکه به جامعه بشری توهین کرده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر یکشنبه در پایان راهپیمایی بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد که در شبستان امام حمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: مأموریت همه پیامبران براندازی حکومت طاغوت و بازگرداندن حاکمیت به پیروان الهی بوده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اصل حاکمیت روی کره زمین با حاکمیت پیامبران است و آخرین دوره حاکمیت نیز با پیامبر اسلام بوده است.

 

آیت الله اراکی عنوان داشت: حضرت موسی (ع) پیامبر بلندپروازی بوده و امام راحل می‌فرماید حسنه دنیا برقراری حکومت الهی بر روی زمین است که حضرت موسی (ع) نیز این دعا را داشته است که در پاسخ به وی چنین بیان شد که قوم تو تحمل چنین باری را ندارند و منحرف خواهند شد.

 

وی گفت: سرانجام این حکومت عدل الهی توسط پیامبر و پیروان او محقق خواهد شد و این اقدام از صدر اسلام بوجود آمد و در دوران سیدالشهدا (ع) نیروی متمرکزی در این راستا سامان یافت و در ۱۵ خرداد سال ۴۲ نهضت انقلاب شکل گرفت و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی نهایی رسید.

 

استاد سطوح عالی حوزه، عنوان داشت: ملت ایران که صدها سال تحت تربیت معارف اهل بیت علیهم السلام بودند آماده پذیرش ولایت شدند که این امر مهمترین مقدمه ظهور امام زمان (عج) است و این کار بزرگی است که روح جمعی جامعه نسبت به ولایت پذیری تبعیت داشته باشند.

 

سرود سلام فرمانده پدیده‌ای موقتی و گذرا نیست

 

آیت الله اراکی با اشاره به گسترش سرود سلام فرمانده در کشور ادامه داد: این پدیده سرود سلام فرمانده پدیده‌ای موقتی و گذرا نیست که در یک مدت کوتاهی پدید آمده باشد بلکه مراجع و علما در پی صدها سال بیان معارف اسلامی زمینه ساز این امر شدند که ملت ایران زمانی فریاد زدند یا مرگ با خمینی و اگر امت اسلام در زمان سیدالشهدا (ع) فریاد می‌زند یا مرگ یا حسین شاهد برقراری حکومت عدل الهی در آن زمان بودیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت هویت پذیری جمعی ولایت بیان داشت: آنچه هویت جوامع را می‌سازد پیروی از فرمان است و هر کسی می‌خواهد وزن هویتی خود را بشناسد باید ببیند در روابط اجتماعی و زندگی فردی و اجتماعی از کدام فرمان پیروی می‌کند و اگر از فرمان خدا پیروی می‌کند حاکمیت الهی را پذیرفته است.

 

وی افزود: در جامعه بشر دو فرمان و هویت شامل فرمان خدا و هوای نفس وجود دارد و انسان باید یکی را قبول کند و هر نوع حکومتی که مبنای آن هوای نفس باشد این حکومت طاغوتی است و انبیا آمدند تا انسان را به تسلیم فرمان خدا هدایت کنند و در قیام ۱۵ خرداد ملت بزرگ ایران با جان و مال خود به دفاع از حق برخاستند.

 

حضرت رضا (ع) تجلی کامل ارزش‌های قرآنی، علوی و حسینی است

 

آیت الله اراکی در ادامه بیان کرد: حضرت رضا (ع) تجلی کامل ارزش‌های قرآنی، علوی و حسینی است و ملت ایران وقتی با امام رضا (ع) آشنا شدند با پیامبر اسلام آشنایی پیدا کردند و سیدالشهدا (ع) را شناختند.

 

استاد سطوح عالی حوزه، تصریح کرد: امام رضا (ع) رمز ولایت تامه و کامل و رمز همه مقدسات و ارزش‌ها است و آن عنصر خودفروخته ای و کم ارزشی که به ساحت امام رضا (ع) توهین کرد در حقیقت به همه مقدسات ملت ایران بلکه به جامعه بشری توهین کرده است و اگر حکم سلمان رشدی اجرا می‌شد دیگر کسی اینگونه به خود اجازه توهینی نمی‌داد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ما در انقلاب اسلامی توانستیم قدرت‌های سیاسی را در هم بکوبیم و نظامی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی ایجاد کنیم.

 

آیت الله اراکی افزود: امروز با دو تهاجم بزرگ مواجه هستیم که عرصه فرهنگی و اقتصادی است و دشمنان در عرصه نظامی راه به جایی نبردند و در دوران دفاع مقدس شکست خورند و امروز در جبهه اقتصادی و فرهنگی در حال مبارزه هستیم که از تلاش‌های مسئولین قدرشناسی می‌کنیم و امیدواریم بار سنگین گرانی و مشکلات اقتصادی برداشته شود.

 

وی تاکید کرد: یکی از مقبولیت‌های دولت‌های اسلامی ارزان سازی است که باید این بار سنگین گرانی را از دوش ملت برداشت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جبهه فرهنگی نیز باید پاسداران دفاع از حریم فرهنگ داشته باشیم تا دشمن نتواند به خانه ما نفوذ کند.

 

سگ گردانی مبارزه با هویت ملی ما است

 

آیت الله اراکی با اشاره به برخی پدیده‌های ضدارزشی همانند سگ گردانی در جامعه عنوان داشت: سگ گردانی مبارزه با هویت ملی ما است و این یک جنگ و نفوذ هویتی است و باید در برابر این گونه تهاجمات ایستادگی کرد و نعنا ندارد در قم چنین پدیده‌هایی دیده شود و اگر مسئولین نمی‌توانند اقدامی انجام دهند گروه‌های مردمی باید وارد میدان شدند و جلوی این کار را بگیرند.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی