نبود سرم در داروخانه ها و طرح شکست خورده ی نسخه الکترونیک باعث نگرانی جدی مردم در چابهار شده است.

نصیرجدگال فعال اجتماعی شهرستان چابهار در گفت و گو با آماج خبر اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری، نبود سرم با نسخه در داروخانه های سطح شهر چابهار شاهد عقب گرد به ایام تشدید کرونا هستیم و این باعث نگرانی جدی و دردی نیز بر دردهای مردم افزوده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد، آن خانواده جز رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد» افزود: متاسفانه فرمايشات مقام معظم رهبری آنچنان كه در شان بيماران ما باشد هنوز اتفاق نيافتاده است و برخی به دلیل نداشتن کرایه های ماشین امیدی به گشتن در داروخانه های شهر با نسخه های مایوس ندارند و رنج بیماری خود و خانواده را تا روزها تحمل میکنند.

نصیرجدگال در ادامه نیز در خصوص توزیع ناعادلانه و احتکار دارو در داروخانه های چابهار اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده برخی داروخانه های سطح شهر چابهار از تحویل سرم به بیماران ممانعت نموده و ضمن احتکار دارو، آنها را صرفا به افراد خاص خواهند داد.

وی در پایان یادآور شد: یکی از مشکلات دیگری که مردم مناطق محروم با آن دست و پنجه نرم میکنند طرح نسخه نویسی الکترونیک می‌باشد که تبدیل به یک معضل جدی در سیستان و بلوچستان شده است و وزارت بهداشت و متولیان این طرح از مدیریت آن عاجز مانده اند.

این فعال اجتماعی چابهار در ادامه سخنان خود اشاره کرد: ما معتقدیم پیاده سازی طرح نسخه نویسی الکترونیک موجب گسترش خدمات نوین در عصر نوین سلامت خواهد شد اما چرا طرحی که زیرساخت های آن هنوز به طول کامل آماده نشده است و متولیان امر اصرار بر تداوم آن در منطقه محروم دارند؟

وی گفت: اکثر پزشکان به نسخه الکترونیک دسترسی ندارند و با نسخه های کاغذی بیماران را ارجاع میدهند و آزمایشگاهها و داروخانه های مختلفی نسخه کاغذی را با بهانه های عجیب و غریب مردم را از خدمات محروم مینمایند.

نصیرجدگال در پایان از تمامی مسئولین دستگاههای اجرایی، نظارتی و بازرسی خواستار تشدید و تداوم بازرسی و نظارت ها در این خصوص شد و یادآور شد: کلیه مسئولین با عزم جدی و بدون هیچ مماشاتی ضمن پیگیری جهت رفع کمبود، با خاطیان این موارد برخورد قانونی صورت گیرد.

  • نویسنده : محمدسعید جدگال