دبیر پویش‌های سازمان دانش‌آموزی، طی مصاحبه ای با خبرنگار آماج‌خبر ویژه برنامه‌های اجرایی شده در هفته معلم را شرح داد.

به گزارش آماج خبر، مبینا علی‌حیدری دبیر پویش‌های سازمان دانش آموزی استان قم، طی مصاحبه ای با خبرنگار آماج‌خبر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم اظهار کرد: تقدیر و تکریم از مقام والای معلمی فقط منحصر به هفته بزرگداشت ایشان نیست.

در جامعه فرهنگیان و به خصوص قشر معلمین، ما شاهد عملکرد مسئولانه و بی‌بدیل آنها در تمام تاریخ این کشور بوده ایم که  استاد مرتضی مطهری یکی از بارز ترینِ این نمونه‌ها بوده اند.

وی افزود: در جامعه امروزه نیز قطعا همه دانش‌آموزان قدردان دبیران خود هستند و این منحصر به دوره خاصی از تحصیل نمی‌شود؛ به بهانه هفته معلم، پویش‌ها و ویژه‌ برنامه‌هایی را در سازمان دانش‌آموزی استان برپا کردیم تا ضمن گرامیداشت مقام معلمی، دانش‌آموزان بتوانند به این واسطه در امر تشکر و  قدردانی از دبیران خود صحنه‌ای دیگر از ارادت بیش از پیش خود را به نمایش بگذارند.

علی‌حیدری در رابطه با پویش معلمم سلام گفت: پویشی با عنوان معلمم سلام ویژه دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی می باشد که دانش آموزان با ارسال دلنوشته،  نقاشی، فیلم، عکس، پادکست و کارت های پستال توانستند حضور بی‌نظیر خود را در عرصه رسانه به نمایش بگذارند و برای چندمین بار «نسلی نو» بودن خود را ثابت کنند.

تا به حال بیش از ۱۵۰ اثر از این پویش دریافت کردیم که این آمار مربوط به شرکت کنندگان جامعه دانش آموزی و حتی والدین برخی از آنها بوده است.

وی ادامه داد: دومین محوریت فعالیت‌ها، جشنواره‌ سرود های همگانی است که ویژه مدارس در تمام مقاطع تحصیلی میباشد که طی آن دانش آموزان می بایست به صورت جمعی و گروهی با ملبس بودن به شال تشکیلاتی سازمان و پیشتازان سرودی را که به صورت بی کلام است انتخاب و خودشان آن را هم خوانی کنند.

در واقع هدف از برگزاری این جشنواره تقویت روحیه کنش‌گری گروهی و ارادت جمعی، به معلمین است.

 

 

دبیر پویش‌های سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی «معلم باید در خط مقدم باشد» ویژه کلیه معلمان و مربیان در سراسر استان است.

نحوه دریافت کتاب به صورت رایگان، برای شرکت در مسابقه، در کانال سازمان دانش‌آموزی بارگذاری شده است و علاقه‌مندان میتوانند با مراجعه به کانال مذکور و دریافت کتاب، در این مسابقه که در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌گردد شرکت کنند.

وی در ادامه در خصوص هدف این جشنواره گفت: این جشنواره در جهت آگاهی فرهنگیان از بار مسئولیت قشر معلمین و البته افزایش امر کتاب خوانی است.

 

وی در ادامه‌ی تشریح  فعالیت‌ها اظهار کرد:  آیین گرامیداشت شهید مرتضی مطهری امروز در حرم مطهر حضرت معصومه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل فرهنگی استانداری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولین سپاه برگزار شد که در آن جمعی از دانش‌آموزان نماینده از سوی سازمان دانش آموزی حضور داشتند.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان