مدیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: من و اسکوچیچ بر اساس حوزه وظایفی که داریم کارمان را انجام می‌دهیم اما بهتر است مسئولان فدراسیون هرچه سریعتر تکلیف را مشخص کنند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، حمید استیلی در مورد آخرین برنامه تیم ملی فوتبال ایران، اظهار کرد:‌ طبق برنامه‌هایی که اسکوچیچ ارائه کرده، کارها را پیش می‌بریم. در همین راستا برای لیست ۴۷ نفره اقدام به دریافت ویزای اتریش کرده‌ایم. همچنین از ۲۰ شهریور با برخی از نفرات این لیست ۴۷ نفره که در داخل کشورمان حضور دارند اردو را آغاز می‌کنیم. ۲۷ ماه جاری هم قرار است یک بازی دوستانه در برنامه داشته باشیم.

وی افزود: پیش از این قرار بود این بازی با تیم امید باشد اما طبق صحبتی که روز گذشته با مهدی مهدوی‌کیا داشتم اعلام کرد قراردادش تمام شده و به همین خاطر تیمش اردویی ندارد. این در حالی است که او پیش از این اعلام کرد حتما این مسابقه برگزار خواهد شد. به همین دلیل در تلاش هستیم با تیم جوانان یا یک تیم داخلی دیگر بازی کنیم.

مدیر تیم ملی فوتبال تاکید کرد: دراگان اسکوچیچ، دو روز قبل برای تماشای دیدن بازی احمد نورالهی به دبی رفت و امروز باز می‌گردد. قرار است فردا جلسه بگذاریم تا مشخص شود آیا می‌توانیم با تیم جوانان بازی کنیم یا باید به مصاف تیم دیگری برویم.

استیلی تاکید کرد: به این دلیل که لیگ برتر در آن زمان تعطیل می‌شود خیلی مهم است که تیم امید نیز به اردو بیاید. این موضوع مستلزم تمدید قرارداد مهدوی‌کیا و برگزاری اردوی تیم امید است.

وی در خصوص دعوت بازیکنان تیم ملی از همین فهرست ۴۷ نفره تصریح کرد:‌ اسکوچیچ این لیست را به ما داده و دریافت ویزای شینگن نیز مقداری زمان‌بر است. آخرین گروه بازیکنان امروز به سفارت اتریش می‌روند و سایر بازیکنان نیز سه‌شنبه در این محل انگشت‌نگاری خواهند کرد.

وی در مورد زمان اعزام تیم ملی به اتریش خاطرنشان کرد:‌ تا ۲۷ ماه جاری تهران هستیم و یک هفته با حضور نفرات داخلی تمرین می‌کنیم. ۲۸ شهریور فیفادی شروع می‌شود. نفرات لژیونر در اتریش به اردو اضافه می‌شوند و اول مهر با اروگوئه و ۵ مهر قرار است با سنگال بازی کنیم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: طبق لیست اعلام شده تیم اروگوئه با تمام نفرات‌ مطرح خود در این دیدار حاضر می‌شود. بازی خیلی مهم و محکمی پیش رو داریم و امیدوارم بتوانیم نمایش خوبی داشته باشیم تا عیار تیم ما در آن مسابقه خیلی مهم مشخص شود.

استیلی گفت: انتخاب بازی دوستانه به دلیل تحریم‌های ناعادلانه‌ای که علیه کشور و ورزش ما وجود دارد، خیلی سخت است. دیدید فیفادی قبلی خود را به خاطر همین موضوع در کانادا از دست دادیم.

مدیر تیم ملی فوتبال در خصوص احتمال بازگشت کریم باقری به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان گفت:‌ قبل از انتخابات فدراسیون، باقری با ما و میرشاد ماجدی جلسه‌ای داشت و طبق این صحبت‌ها قرار شد او به ما اضافه شود. اکنون فدراسیون جدید آمده و تغییراتی انجام شده است. به همین دلیل باید با هم صحبت کنیم.

وی درباره اینکه آیا مسئولان جدید فدراسیون جلسه‌ای با او و کادرفنی داشته‌اند گفت: هیچ صحبت و جلسه‌ای نداشتیم فقط برنامه سفر به اتریش، بحث روادید، نظام وظیفه بازیکنان و … را انجام دادیم.

مدیرتیم ملی فوتبال  ایران در خصوص اینکه آیا در بین نفرات فعلی بازیکنانی وجود دارند که با مشکل سربازی مواجه باشند یا خیر، خاطرنشان کرد:  برخی نفرات هستند اما تشریفات فدراسیون کارهای مربوط به آنها را انجام می‌دهد.

وی در خصوص اینکه قرار بود در این هفته جلسه‌ هیئت رئیسه برای مشخص شدن تکلیف تیم ملی برگزار شود تاکید کرد: قبل از انتخابات، صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌هایی شد و بهتر است کادر فنی وسرمربی تیم ملی با مسئولان فدراسیون زودتر جلسه داشته باشند زیرا مهم است حمایت فدراسیون پشت سرمربی باشد. اگر محکم پشت او بایستند، قطعا می‌توانیم تیم ملی بهتر و باثبات‌تری داشته باشیم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران در مورد وضعیت بازیکنان با توجه به مسائل اخیر گفت: بازیکنان وظیفه دارند تمرین کنند و به انتخاب رئیس و سرمربی کاری نداشته باشند. فقط باید برای افتخارآفرینی و شادی مردم تلاش کنند. می‌بایست هر کسی در حوزه وظایف خودش عمل کند.

استیلی در مورد جشن تولید حاشیه‌ساز دراگان اسکوچیچ با حضور برخی چهره‌های برج‌ساز تهران توضیح داد: تولد اسکوچیچ روز گذشته بود اما چند روز قبل شام جایی دعوت بودم و او هم با من آمد. با نفراتی که در آن جشن تولد بودند، فوتبال بازی می‌کردیم. از دوستان من هستند و من را به شام دعوت کردند و من هم از اسکوچیچ دعوت کردم. کار این افراد ساختمان‌سازی است اما آنها را در فوتبال شناختیم. یک تیم فوتبال دارند و از این طریق با یکدیگر آشنا شدیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه برای یک شام خوردن به حدی حاشیه درست می‌شود که آدم می‌ماند که دیگر شام هم نمی‌تواند با برخی افراد بخورد. واقعیت این بود به این دلیل که اسکوچیچ قصد سفر به دوبی داشت، ما کیک کوچکی گرفته و تولد کوچکی برای او گرفتیم.

استیلی در پایان تاکید کرد: با توجه به فرصت محدودی که تا جام‌جهانی داریم، بحث همبستگی و حمایت از تیم ملی مهم است. تیم ملی و جام‌جهانی اهمیت دارد زیرا بحث آبروی کشورمان است. همه باید کنار یکدیگر باشیم و به دور از نفاق کارها را پیش ببریم قطعا اگر همه کنار هم تلاش کنیم تیم ملی بازیکنان خوبی دارد و امسال بچه‌ها می‌توانند در جام‌جهانی شگفتی‌ساز شوند.

  • نویسنده : محدثه بخشی