مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: تکمیل طرح‌های ملی و استانی نیمه تمام از جمله بهره‌برداری از پنج طرح عمرانی بزرگ از اولویت‌های استان در امسال است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، علیرضا صلواتی گفت: قطار سریع السیر اصفهان – تهران، طرح قطار شهری، کنار گذر غرب و شرق اصفهان و احداث چند تونل بین استانی از جمله طرح‌هایی است که امسال با جدیت دنبال می‌شود.

 

او طرح کنار گذر غرب اصفهان تا حد فاصل میدان کرکوند شهرستان مبارکه ادامه پیدا کرده است، گفت: تکمیل این طرح تا جاده اصفهان – شیراز در دستور کار قرار دارد و بدنبال سرمایه گذار برای این طرح هستیم.

 

۶۳ کیلومتر از طرح کنار گذر شرق اصفهان هم سال گذشته به بهره‌برداری رسید و ۳۳ کیلومتر حد فاصل جاده باغ رضوان تا پلیس راه مبارکه- شیراز- اصفهان در حال انجام است.

 

این طرح در ۲ قطعه کارگاهی پیشنهاد شده که یک قطعه ۱۷ کیلومتر و قطعه دیگر ۱۳ کیلومتر است و برای هر ۲ قطعه، پیمانکار مجزا مشخص شده و در حال انجام است و با دریافت مجوز زیست محیطی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

او می‌گوید قطار سریع السیر اصفهان – تهران بعنوان یکی از طرح‌های مهم سال‌ها بر زمین مانده بود و با پیگیری‌های انجام شده در وزارت راه و شهرسازی، در دستور کار قرار گرفت و شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بعنوان کارفرما برای این طرح تعیین شد.

 

این طرح در تعداد قابل توجهی کارگاه در حال اجراست و اولویت کنونی، تکمیل مسیر اصفهان – قم است که به مرحله زیرسازی رسید.

 

صلواتی از طرح قطار حومه‌ای اصفهان خبردادو گفت: مسیر‌های مختلف این طرح مشخص و ذینفعان آن تعریف شده و در مراحل مطالعاتی قرار گرفته است و در صدد هستیم که با کمک صنایع و دیگر ذینفعان طرح، از جمله شهرداری‌ها به نتیجه برسد.

 

منطقه شرق در طرح قطار شهری اصفهان کمتر مورد توجه بوده، اما در طرح قطار حومه‌ای بعنوان یک ظرفیت مورد توجه قرار گرفته است تا بتوانیم حمل و نقل ریلی در شرق استان و شرق شهرستان اصفهان را توسعه دهیم.

 

به گفته او اتصال قطار حومه‌ای به قطار سریع السیر و خطوط یک، دو و سه قطار شهری اصفهان هم پیش بینی شده است.مجری کل طرح‌های زیر بنایی استان اصفهان گفت: احداث چند تونل بین استانی از جمله بادرود – کاشان و جاده‌های دسترسی قمصر و تقاطع‌های غیر همسطح برای ایمن سازی تردد نیز در حال انجام است.

 

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان