سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ثبت‌نام از متقاضیان تحصیل در پایه هفتم ۱۱ مدرسه نمونه دولتی در مناطق کمتر برخوردار استان شروع شده و تا ۲۱ خرداد ادامه دارد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ علی‌اکبر بازیار صبح روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، از سال ۹۶تاکنون برای پذیرش دانش‌آموزان مستعد روستایی و مناطق کمتر برخوردار در مدارس نمونه دولتی متوسطه اول، آزمون ورودی حذف شده است.

وی اضافه کرد: از سال ۹۶ تا کنون شیوه اداره مدارس نمونه متوسطه اول شهرهای بوشهر، برازجان و گناوه به هیات امنایی تغییر یافته‌اند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر  خاطرنشان کرد: ۱۱ مدرسه در شهرستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار جم، دشتی، دیر، تنگستان، عسلویه، دلوار، شبانکاره و سعدآباد با شرایط ابلاغیه جدید مدارس نمونه فعالیت می‌کنند.

بازیار تصریح کرد: مدرسه نمونه پسرانه دشتی، مدارس نمونه پسرانه و دخترانه سعدآباد و مدرسه نمونه دخترانه شبانکاره به صورت شبانه روزی اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: فرایند ثبت نام متقاضیان تحصیل در پایه هفتم مدارس ۱۱ گانه نمونه دولتی متوسطه اول از طریق سایت www.buedu.ir شروع شده و تا ۲۱خرداد ماه جاری ادامه دارد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر  بیان کرد: متقاضیان پس از ثبت اطلاعات و عملکرد آموزشی و تربیتی خود در سامانه، از ۲۲ تا ۲۹ خرداد فرصت دارند مستندات لازم را برای اعتبارسنجی به مدرسه مورد تقاضا تحویل دهند

بازیار تاکید کرد: ملاک رتبه‌بندی دانش‌آموزان عملکرد تحصیلی آن‌ها در پایه پنجم و ششم در زمینه‌های تحصیلی، تربیتی، فرهنگی، مهارتی، تربیت بدنی و سلامت، جشنواره‌ها و مسابقات علمی و پژوهشی است.

وی عنوان کرد: نتیجه نهایی ۳۷۸ دانش‌آموز پذیرش شده در پایه هفتم مدارس نمونه متوسطه اول استان در تاریخ ۲۵/۴/۱۴۰۱ از طریق سایت www.buedu.ir اطلاع رسانی می‌شود.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی