ثبت زیان دو درصدی برای صندوق طلای  امروز ۶۷میلیارد تومان دارا یکم و ۶۲ میلیارد تومان پالایش یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۲۴میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۲۸۵میلیارد تومان بود.

به گزارش آماج خبر به نقل از اقتصاد آنلاین، بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز به صندوق با درآمد ثابت کمند با رقم ۳۹۴میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق افرا نماد پایدار (افران) دومین ETF پرمعامله لقب گرفت.

 

دارندگان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری رشد ۱.۲درصدی دارایی خود را نظاره‌گر بودند. از طرف دیگر مالکان صندوق پشتوانه طلای زر افشان با زیان ۱.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۲درصد) در رابطه با صندوق اعتماد داریک رقم بخورد.

 

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۱۳۰میلیارد تومان برابر با ۶درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند.

 

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به ۹۴میلیارد تومان رسید و بازدهی واحدهای این گروه به طور متوسط منفی ۱.۱درصد شد.

 

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به دو هزار و ۲۴میلیارد تومان رسید و مالکیت حقیقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل ۲۸۵میلیارد تومان افزایش یافت.

 

 

  • نویسنده : ماهک شریفی