دبیر هیئت اجرایی جذب نخبگان در دانشگاه‌ها گفت: برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان می‌توانند در طول سال و خارج از فراخوان‌های عمومی، در دانشگاه‌ها و موسسات مختلف به عنوان هیئت علمی جذب شوند.

به گزارش آماج خبر، دبیر هیئت اجرایی جذب نخبگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، با بیان ضرورت حمایت از جامعه نخبگانی برای ورود به بخش‌های مورد نیاز، به ابلاغ مصوبه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص بکارگیری نخبگان علمی در کشور و رفع موانع مربوطه و نیز با توجه سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم از نخبگان علمی، ضوابط ویژه‌ای برای جذب برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شناسایی افراد برگزیده در دبیرخانه جذب بنیاد ملی نخبگان و تحت نظارت و با مسئولیت دبیر هیأت اجرایی این دبیرخانه انجام می‌شود، افزود: بعد از بارگذاری سوابق متقاضی در سامانه و در صورت کسب حد نصاب امتیاز لازم، سوابق وی به کارگروه تخصصی ارسال می‌شود و نتیجه ارزیابی بعد از تایید رئیس کارگروه به متقاضی از طریق همان سامانه اعلام می‌شود. نکته مهم اینکه متقاضی می‌تواند تا حداقل ۶ ماه نسبت به نتیجه اعتراض خود را ثبت کند.

 

سعید سهراب‌پور با بیان اینکه در این روند جذب در تمامی طول سال و خارج از فراخوان‌های عمومی صورت می‌گیرد، ادامه داد: دبیرخانه می‌تواند در تمامی طول سال پرونده برگزیدگان را جهت بررسی برای جذب به عنوان هیأت علمی به صورت خارج از فراخوان و در قالب فراخوان ویژه نخبگان به هیأت اجرایی جذب مؤسسات ارسال کند.

 

دبیر هیئت اجرایی جذب نخبگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، با اشاره به ترکیب هیأت‌های مرکزی جذب، تصریح کرد: وزارتین علوم و بهداشت و هیأت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی موظف هستند که حداکثر طی یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، دسترسی‌های لازم در سامانه‌های مربوطه را برای دبیرخانه جذب بنیاد فعال کنند. نکته مهم دیگر اینکه تامین اعتبار این مصوبه با توجه به عملکرد سالانه محاسبه خواهد شد.

 

سهراب‌پور با تاکید بر اینکه برگزیدگان مشمول این مصوبه می‌توانند شخصاً از طریق فراخوان‌های عمومی جذب نیز به ارسال پرونده خود به مؤسسات اقدام کنند، اظهار داشت: در صورتی که فرد واجد شرایط توسط دبیرخانه جذب بنیاد به مؤسسه‌ای معرفی شود، مؤسسه مجاز است پس از تایید پرونده متقاضی در هیأت اجرایی جذب، حکم پیمانی یک ساله برای فرد صادر کرده و در مدت مذکور، فرایند جذب مشتمل بر گزینش علمی و عمومی در چارچوب ضوابط معمول را انجام دهد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : بنیاد ملی نخبگان