رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: امسال شاهد رشد اقبال و اعتماد عمومی با افزایش ۵۵ درصدی به دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر هستیم که به نوبه خود در ۱۰ سال اخیر بی‌نظیر است.

به گزارش آماج خبر ازبوشهر؛ سروش حیدری سنگستانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با اشاره به گذشت ۴۰ سال از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به عنوان نخستین دانشگاه این استان در ۳۶ سال پیش تأسیس شد با تلاش، همت، پشتکار همکاران، اساتید، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و مردم، به رشد و شکوفایی و اقتدار رسید.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان، نخبگان، مسئولین و مدیران، فعالان صنعت و جامعه از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند خاطر نشان کرد: این دانشگاه علاوه بر اینکه همواره در تمام زمینه‌ها و بحران‌ها کنار مردم بوده و خدمت صادقانه انجام داده، در عرصه علمی نیز افتخارات فراوانی از جمله کسب رتبه چهارم در نانو فناوری در جهان و مواردی از این دست کسب کرده است.

 

وی دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک دانشگاه پیشرو در حوزه عمل گفت: این مرکز آموزش عالی ضمن پیشرو در عملیاتی کردن اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به تبیین و برنامه‌ریزی سند تحول و تعالی دانشگاه به عنوان یک برنامه ۵ ساله اقدام کرده است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: تلاش می‌‌شود با تعریف مأموریت‌گرایی زمین محور، برای تمامی واحدها در استان بسیج تمامی امکانات و نیروها و نظارت مناسب ان‌شاءالله در اجرا این سند، برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رفع مشکلات و پیشرفت جامعه اقدام شود.

 

وی به سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین پرداخت و گفت: از آنجا که بیش از ۴۰ درصد آموزش تحصیلات تکمیلی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است ۵ چرخش تحول‌آفرین و رویکرد اساسی و بنیادین تدوین شده است.

 

سنگستانی تبدیل آموزش حافظه محور به یادگیری تعالی بخش و کاربردی را از آن جمله دانست و بیان کرد: از عرضه محوری مقاله گرا و غیر هدفمند به سمت تقاضا محوری برای رفع مشکلات جامعه در حوزه تحقیقات برنامه‌ریزی شده و در حوزه تحول فرهنگی، جهاد تبیین، حفظ شعاع اسلامی، اقتصاد دانش‌بنیان و پیشرفت کیفی مورد توجه قرار گرفته است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه در گام دوم به عنوان بسترساز تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین خواهد بود خاطر نشان کرد: امسال شاهد رشد اقبال و اعتماد عمومی با افزایش ۵۵ درصدی به دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر هستیم که به نوبه خود در ۱۰ سال اخیر بی‌نظیر است.

 

سروش حیدری سنگستانی تأکید کرد: با تمام توان به سمت ایجاد بستر مناسب برای فعالیت دانش‌بنیان و اشتغال جوانان و دانشجویان و رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌شود.

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی